Junkyard Simulator: Sporo graczy, sporo negatywów

Grę o odgruzowywaniu wypadałoby odgruzować.

Junkyard Simulator nie powtórzył co prawda sukcesu Gas Station Simulatora, ale studio Rebelia Games nie ma prawa narzekać. Dzień po premierze rekord równocześnie grających zatrzymał się na poziomie 1,55 tys., tytuł gromadzi więc większą publikę niż pokrewne gatunkowo Bum Simulator i Mech Mechanic Simulator.

Tradycyjnie zestawiamy ten wynik z początkowym zainteresowaniem innych polskich gier.

  • Car Mechanic Simulator22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(*)
  • Gas Station Simulator – 12,2 tys. równocześnie grających, 71 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni(**)
  • Timberborn – 12,4 tys. równocześnie grających, 130 tys. sprzedanych kopii w ciągu tygodnia
  • The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Chernobylite – 3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
  • Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
  • Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Gamedec – 380 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
  • Arboria – 300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Lumberhill – 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • WW2: Bunker Simulator – 92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rogue Spirit – 75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • The Amazing American Circus – 68 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Coffee  Noir – 43 równocześnie grających
  • The Lighbringer14 równocześnie grających

(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!

(**) 200 tys. w niespełna dwa tygodnie.

(**) Wynik ten udało się wkrótce pobić niemal dwukrotnie.

Niepokoić mogą natomiast pierwsze oceny użytkowników, co zauważył na Twitterze Krzysztof Kostowski, prezes PlayWaya (wydawca Junkyard Simulatora).

Gdy piszę te słowa sytuacja nieco się poprawiła, pozytywnych jest 52% ze 129 not wystawionych ogółem. Pierwsi odbiorcy narzekają na chybotliwą pracę kamery, spadki płynności animacji, crashowanie się builda i blokowanie się postaci przy stole warsztatowym. A na dokładkę: na niejasny tutorial, brzydki interfejs i jakość tekstur.

Sens gry zawiera się w lakonicznym „zbij fortunę, pracując na złomowisku”. Do naszych zadań należą eksploracja świata (z wykorzystaniem samochodu), zbieranie szmelcu, a następnie przerabianie go za pomocą ciężkiej maszynerii i sprzedaż na giełdzie.

Na zwiastunie premierowym nie brak dźwigów, zgniatarek, przeszukiwania starych samochodów, nieszablonowych enpeców i, rzecz jasna, złomu.

Szczególnie zainteresowanych produkcją odsyłamy na jej steamową kartę katalogową.