Arboria: Trolle nie zrobiły furory

Duet Dreamplant & All in! Games nie znajdzie w podziemiach gotówki.

Choć w teorii Arboria miała czas, by przekonać do siebie graczy (wszak debiutowała we wczesnym dostępie 1,5 roku temu) i zbudować marketingowe fundamenty (tytuł prezentowano i na E3, i na Gamescomie), proceduralnie generowany soulslike raczej nie okaże się czarnym koniem tegorocznego wyścigu. Jak donosi SteamDB w pełną wersję, której premiera odbyła się w miniony czwartek, zagrywało się w szczytowym momencie ok. 300 ludzi.

Dużo to czy mało? Tradycyjnie zapraszamy do porównania z innymi niedawnymi tytułami, które tuż po premierze mogły się pochwalić następującymi wynikami…

  • Car Mechanic Simulator – 14,9 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
  • The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Chernobylite3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
  • Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
  • Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
  • Arboria300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Lumberhill 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • WW2: Bunker Simulator92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rogue Spirit75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży

Dodajmy, że w momencie pisania tego newsa żaden notowany na Metakrytyku serwis nie opublikował recenzji gry (co samo w sobie również świadczy o zainteresowaniu). Na osłodę: opinie użytkowników Steama są bardzo pozytywne (83% odbiorców wypowiada się o tytule pochlebnie). Szkopuł w tym, że jest ich niewiele (raptem 230).

Zwiastun premierowy możecie podziwiać poniżej.

A na okrasę załączamy ładną infografikę, podsumowującą zmiany, jakich zespół dokonał od czasu debiutu we wczesnym dostępie.