The Amazing American Circus: Cyrk nie znalazł widzów

Klabater i Juggler Games przyszykowali piękny spektakl. Sęk w tym, że widownia świeci pustkami.

Miks karcianki i strategii debiutował wczoraj, chwilę wcześniej czarując zwiastunem premierowym. Wygląd jednak na to, że jego magii ulegli nieliczni – gdy piszę te słowa The Amazing American Circus oceniło na Steamie raptem 15 graczy (dla porządku dodajmy, że 80% z nich pozytywnie).

SteamDB szacuje, że rekord równocześnie grających też był raczej skromny (68 osób).

Jak zwykle wpisujemy ten wynik w szerszy kontekst. (Miejcie jednak na uwadze, że The Amazing American Circus debiutował także na PS4, PS5, XBO, XSX i Switchu; poniżej znajdziecie zaś wyłącznie początkowe zainteresowanie na platformie Valve).

  • Car Mechanic Simulator22,6 tys. równocześnie grających, 132 tys. kopii w ciągu trzech dni(*)
  • Gas Station Simulator – 7,4 tys. równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Timberborn 6,8 tys. równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • The Tenants – 3,9 tys. równocześnie grających, 50 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Chernobylite – 3,9 tys. równocześnie grających, 200 tys. sprzedanych kopii w ciągu pięciu dni (+ 2 lata w early accesie)
  • Mr. Prepper – 3,8 tys.(**) równocześnie grających, 61 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni
  • Farm Manager – 3,2 tys. równocześnie grających, 26 tys. sprzedanych kopii w ciągu trzech dni.
  • Lust from Beyond – 1,3 tys. równocześnie grających, 29 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Bum Simulator – 1,1 tys. równocześnie grających, 19 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Mech Mechanic Simulator – 507 równocześnie grających, 11 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • Hell Architect – 426 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Gamedec380 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Paradise Lost – 367 równocześnie grających, 12 tys. sprzedanych kopii w cztery dni
  • Arboria – 300 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Train Life: A Railway Simulator – 250 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Lumberhill – 181 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rustler – 113 równoczesnie grających, 6,5 tys. sprzedanych kopii w trzy dni
  • WW2: Bunker Simulator – 92 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • Rogue Spirit – 75 równocześnie grających, brak danych o sprzedaży
  • The Amazing American Circus – 68 równocześnie grających

(*) A jeżeli dotyczyć sprzedaż DLC i wersji konsolowych – jest jeszcze lepiej!

(**) Wynik ten udało się wkrótce pobić niemal dwukrotnie.

Trudno na ten moment wyrokować o tym, jak grę przyjęli krytycy, wystawiono bowiem raptem dwie, skrajnie różne oceny (Pure PlayStation7/10, The Indie Game Website1,5/10).