Przegląd tygodnia (13-19 luty)

Ruiner spotyka Hatred, GTA polubiło się z bullet hellami… Słowem: zapraszamy na „Przegląd tygodnia”!

Miniony tydzień to dwie zaskakujące, ale bardzo ciekawe zapowiedzi. W SlavicPunk: Oldtimer wcielimy się w prywatnego detektywa, a w Maniac pokierujemy tonącym w długach common manem… Choć jednak panowie różnią się niemal wszystkim, obaj rozwiązują problemy w ten sam, brutalny sposób.

Co się zaś tyczy ubiegłotygodniowych debiutów – najwięcej powodów do zadowolenia mają twórcy Hellcarda, mniej – autorzy Wild West Dynasty, które zbiera bęcki od pierwszych graczy. Ubiegłoroczny Shadow Warrior 3 doczekał się natomiast „edycji definitywnej”, która na premierę trafiła do Game Passa.

Po więcej informacji na temat rodzimych dzieł odsyłam do naszego kalendarza premier. Jeżeli natomiast nie znaleźliście swojej gry w zestawieniu – koniecznie do nas napiszcie (na info@polskigamedev.pl).

Premiery polskich gier (13-19.02):

Hellcard (PC – wczesny dostęp)
Interkosmos 2000 (Steam VR)
Natural Instincts (Xbox One)
Perseus: Titan Slayer (PC)
Shadow Warrior 3: Definitive Edition (PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S)
Wild West Dynasty (PC – wczesny dostęp)

Nadchodzące premiery (20-26.02):

Ship Graveyard Simulator (PlayStation 4)

Zapowiedzi polskich gier:

SlavicPunk: Oldtimer (PC)

Oglądając oficjalną zapowiedź SlavicPunk: Oldtimer można odnieść wrażenie, że świetny Ruiner spotkał (mniej świetne) Hatred. Hurtowa liczba zabitych, hektolitry krwi i dużo nienawiści – jak na jednego prywatnego detektywa, to spory ciężar. Izometryczny shooter od studia Red Square Games pozwoli wybić w pień wielu żołnierzy korporacji i gangusów, z którymi zawalczymy zresztą niedługo (premiera jest tuż za rogiem!).

Maniac (PC)

Wydany we wrześniu 2020 roku Soldat 2 nie okazał się sukcesem na miarę jedynki, choć Michał Marcinkowski intensywnie dbał o rozwój gry. Pod szyldem studia Transhuman Design postanowił więc stworzyć kolejną produkcję, która ma miksować zamysł wczesnych GTA z bullet hellową rozgrywką.

W Maniac wcielimy się w tonącego w długach desperata, który postanawia wkroczyć na ścieżkę przestępstwa. Zadanie jest jasne (zniszczyć wszystko na swojej drodze), ale jego realizacja – niekoniecznie. Na pomoc cywilom rusząbowiem policja, FBI, siły specjalne czy wojsko. Kiedy? Cóż, tego nie wiadomo, bo Marcinkowski nie zdradził jeszcze daty wydania.

Powiązane gry: