PlayWay podwaja zyski i zdradza plany na przyszłość

W najbliższych miesiącach wydawca nie zamierza zawiązywać (aż tylu) nowych spółek.

Najbliższe tygodnie to czas podsumowań minionego roku. Swoje wyniki finansowe opublikowały już m.in. 11 bit studios, CD Projekt pochwalił się zaś rekordowymi zyskami (i rekordowymi premiami dla zarządu).

Do peletonu dołączył właśnie PlayWay. Z raportu rocznego dowiadujemy się, że warszawski wydawca odnotował 200 mln zł skonsolidowanego zysku netto (rok wcześniej: 86,9 mln zł). Wzrosły także jego skonsolidowane przychody (164 mln, 116 mln rok wcześniej).

W liście do akcjonariuszy prezez Krzysztof Kostowski napisał:

– W roku obrotowym zakończonym dnia 31 grudnia 2020 r., pomimo zawiązania wielu nowych podmiotów, objęliśmy za ważniejszy cel skupienie się na umocnieniu i rozbudowaniu potencjału w podmiotach z grupy, niż zakładanie nowych. Zgłaszające się zespoły, zapraszane były, jako udziałowcy lub akcjonariusze, do już istniejących podmiotów. Staramy się zapewnić odpowiednie wsparcie spółkom z grupy, w tym poprzez wzmocnienie ich struktur wewnętrznych przez odpowiednio dobrane zespoły deweloperskie, aby możliwie szybko określały kierunek działania, szukały właściwej gry i niezwłocznie przystępowały do tworzenia dema, na podstawie którego można obiektywnie dokonać oceny zainteresowanie graczy oraz zdolności zespołu.

Ponadto dowiedzieliśmy się, które z premier grupy okazały się najbardziej dochodowe:

  • Tank Mechanic Simulator
  • House Flipper (porty na XBO, PS4, HG TV, Oculus Questa)
  • Cooking Simulator (Switch)
  • Drug Dealer Simulator
  • Train Station Renovation

Dobrze poradziły sobie także tegoroczne Mr. Prepper i Tenants, o czym już jednak – z odpowiednich newsów (klik, klik) – doskonale przecież wiecie. Co ciekawe, w raporcie znajdziemy także dzienne dane sprzedażowe najważniejszych tytułów grupy. (Obejmujące – co musimy zaznaczyć – wyłącznie zbyt na Steamie).

Nieco gorzej poradziły sobie natomiast konsolowe porty.

Największy przychód gwarantują wydawcy Stany Zjednoczone (30%), Niemcy (11%), Chiny (8%) i Wielka Brytania (7%). Polska odpowiada zaś za 3% wpływów spółki.

Starym zwyczajem ruszyła też audycja „PlayWay info”. Dowiedzieliśmy się, że demo Car Mechanic Simulator 2021, które niespodziewanie wjechało na Steama, miało „sprawdzić, czy ewolucja, jaką studio zaproponuje graczom na cztery miesiące od poprzedniej edycji” ma ręce i nogi. Kostowski twierdzi, że przyjęcie było na tyle ciepłe, że zapowiadany prolog może się ostatecznie nie ukazać. Studio Red Dot Games wciąż celuje z równoczesną premierą na pecetach, PS4, PS5, XBO i XSX, ale Kostowski zastrzega jednak, że certyfikacja na konsolach może się opóźnić.

Prezes omówił także nadchodzące premiery (Vampire Clans, SimRail 2021) i pochwalił się także wysokimi ocenami użytkowników Steama.