11 bit studios podsumowuje 2020. I to za pomocą infografiki!

A przecież wszyscy lubimy infografiki, prawda?

PS zarząd nieśmiało zabrał głos ws. kierunków rozwoju, dywidendy i nowych projektów.

Trwa sezon na roczne raporty notowanych na giełdzie spółek. Całkiem niedawno rekordowymi wynikami (i rekordowymi premiami dla zarządu) pochwalił się CD Projekt, wczoraj sporo liczb podało z kolei 11 bit studios.

Z gustownej infografiki dowiadujemy się, ile wyniósł w minionym roku przychód ze sprzedaży, zysk operacyjny, jak bitom idzie biznes wydawniczy i ile właściwie osób liczy sobie zespół.

Najlepiej – bez zaskoczenia – poradził sobie rozwijany o płatne rozszerzenia Frostpunk, którego łączna sprzedaż przekroczyła niedawno 3 mln sztuk. Co ciekawe: IV kwartał był dla studia mniej zyskowny, zysk netto wyniósł w nim „raptem” 5,3 mln, co stanowi wynik o 55% niższy niż przed rokiem. Przychody zatrzymały się zaś na poziomie 19 mln (spadek o 13%).

Prezes Przemysław Marszal zapowiedział, że zapowiedziane trzy projekty wewnętrzne (Projekt 8, Dolly i Eleanor) powstają „w satysfakcjonującym tempie” i spółka już wkrótce będzie mogła podzielić się z nami szczegółami. Ponadto w toku czatu inwestorskiego, który odbył się w ramach inicjatywy „Gaming na giełdzie” dowiedzieliśmy się, że…

  • Mobilny Frostpunk powinien zadebiutować jeszcze w tym roku (w ramach tzw. soft launchu, a więc „miękkiej” premiery na wybranych rynkach).
  • Spółka przez przynajmniej dwa lata nie zamierza wypłacać dywidendy („wysokie saldo gotówki pozwala nam na duży komfort pracy”).
  • 11 bit „nie jest ortodoksyjnie przywiązane” do organicznego rozrostu (ergo: rozważa akwizycję innych zespołów).
  • Nad Projektem 8 pracuje obecnie 45 osób, do końca roku powinno ich być ok. 60. Podobna liczba ludzi czuwa nad Projektem Eleanor. Dolly to natomiast mniejszy tytuł, w tej chwili dłubie przy nim 20 twórców, a na koniec roku liczba ta wzrośnie do 30.
  • Jeszcze w tym roku zobaczymy trailer przynajmniej jednej z ww. gier.
  • Już za miesiąc odbędzie się konferencja, na której studio „przedstawi obecne kroki i przyszłe działania”. Czekamy.

Organizatorami “Gamingu na giełdzie” są agencja Strict Minds, Giełda Papierów Wartościowych, Polskigamedev.pl i StockWatch.pl.