Nowe CD-Action ufundowane w dziewięć dni

Zastępca redaktora naczelnego skwitował sukces słowami: „jestem w szoku”.

Ostatniego dnia sierpnia wystartowała zbiórka crowdfundingowa, dzięki której „CD-Action” miało nie tylko funkcjonować dalej jako magazyn drukowany, ale i na poważnie „wejść w internet”. Przypomnijmy, że w lipcu czasopismo umknęło spod topora – po tym, jak redakcje „CDA” i „PC Formatu” otrzymały wypowiedzenia, na przejęcie tytułów zdecydowało się Fantasy Expo. Pierwszy numer przygotowany pod skrzydłami nowego wydawcy ukazał się 25 sierpnia. Odświeżony skład redakcyjny, któremu szefują Dawid Bojarski (redaktor naczelny) i Daniel Bartosik (zastępca redaktora naczelnego), chce także uruchomić nowy serwis internetowy i produkować profesjonalne materiały wideo. Powstanie też subskrypcja premium dla najwierniejszych czytelników.

Dziewięć dni po rozpoczęciu zbiórki w serwisie Beesfund jej cel został osiągnięty – 2394 osób przekazało „Ekszynowi” 1 243 535,41 zł. Redakcja dziękuje uczestnikom słowami:

„Wasza niesamowita mobilizacja i chęć zapewnienia CD-Action przyszłości, na jaką zasługuje, odebrała nam mowę. Jesteśmy wzruszeni i dumni ze społeczności, jaka przez lata zebrała się wokół naszego magazynu. To zaszczyt robić go dla Was. Serdecznie dziękujemy nie tylko za każdą złotówkę, jaką wpłaciliście, ale też za słowa wsparcia, jakimi nas ostatnio obsypaliście. Utwierdziliście nas w przekonaniu, że warto robić to, co robimy – i wiele więcej. Zgodnie z obietnicą uruchomimy duży, nowoczesny serwis internetowy i kanał na YouTubie, które pozwolą CD-Action naprawdę zaistnieć w sieci i w zamierzeniu odzyskać z czasem tytuł największego medium dla graczy w Polsce. Nie rezygnujemy oczywiście z wydawania magazynu. Co więcej, dołożymy wszelkich starań, by przywrócić mu jakość, którą pamiętacie sprzed lat”.

Zbiórka miała charakter inwestycji. Uczestnicy mogli zdecydować się na zakup jednego z pakietów dostępnych w cenach od 50,25 zł do 100 000,18 zł. W zależności od wyboru nabywca otrzymywał nagrody takie jak egzemplarz pisma podpisany przez redakcję, jak i pulę akcji. Łącznie do rozdysponowania tą drogą przeznaczono 15,625% udziałów.