Frostpunk: Konsolowcy dogonią pecetową brać jeszcze w lipcu

Nadchodzą nowe (dla XBO i PS4) mechanizmy, nowe (dla XBO i PS4) budynki, nowe (dla XBO i PS4) historie oraz nowe (dla XBO i PS4) dylematy.

O tym, że znane z pecetów DLC do Frostpunka (On The Edge, The Rifts, The Last Autumn) wkrótce pojawią się także na sprzętach Microsoftu i Sony – przecież wiecie, wszak pisaliśmy o sprawie jeszcze w czerwcu. Dotychczas nie znaliśmy jednak daty premiery cyfrowych dodatków, które – podało właśnie 11 bit studios – zadebiutują na konsolach już 21 lipca.

Ich (ciut) spóźnione premiery zapowiedział Karol Zajączkowski (marketing lead).

“Podczas projektowania dodatków mieliśmy w głowie dwa cele. Chcieliśmy poszerzyć świat przedstawiony, bo w końcu Frostpunk traktuje o trudach walki ludzi z naturą, a my przykładamy do narracji dużą wagę, ale też przedstawić nowe sposoby rozgrywki. Nie chcieliśmy dostarczyć jeszcze więcej tego, co gracze doskonale znają z podstawowej gry. Dlatego też wszystkie trzy dodatki różnią się nie tylko od niej, ale również od siebie. Jesteśmy zadowoleni, że posiadacze konsol będą mogli w końcu w nie zagrać i dziękujemy im za tak cierpliwie oczekiwania na premierę”

– reklamuje rozszerzenia ich główny projektant, Kuba Stokalski.

The Last Autumn to – de facto – frostpunkowy prequel, osadzony jeszcze przed nastaniem Wiecznej Zimy. On the Edge: fabularna kontyuacja wydarzeń po Wielkiej Burzy, a więc zakończeniu podstawki. The Rifts dodaje do zabawy tryb Endless oraz mosty – nowy typ konstrukcji, niezbędny do zbierania zasobów rozsianych po poprzecinanych szczelinami wyspach. DLC będzie można nabyć bądź pojedynczo, bądź w ramach przepustki sezonowej. Równocześnie w sklepach Microsoftu i Sony zadebiutuje „edycja kompletna”.

Z pozostałych wieści: warszawski city builder już niebawem doczeka się planszówkowej adaptacji oraz wersji mobilnej. Zaliczy też gościnne występy w… Model Builderze!