Frostpunk Mobile: Jak Wielkie Dylematy wyglądają na małych urządzeniach?

Chyba musimy przemianować nasz serwis na ChinskiGamedev.cn.

Na trzy lata od premiery warszawski city builder trafił do trzech milionów odbiorców, doczekał się konsolowych portów, serii DLC, stał się podstawą dla gry planszowej oraz inspiracją dla innych krajowych twórców. Od dłuższego czasu jego twórcy odgrażali się także, że przeniosą swoje magnum opus na platformy mobilne, sygnalizując, że podpisali w tym celu „umowę z wiodącą, światową spółką branży growej z sektora mobilnego”.

Wiemy już, że mowa o NetEase, chińskim gigancie, który ma w portfolio m.in. Westward Journey (jedna z najpopularniejszych produkcji mobilnych świata!), a dzięki partnerstwu z Blizzardem obsługuje on chińskie wersje World of Warcraft, Starcrafta II czy Overwatcha.

Podczas wczorajszej konferencji firma co nieco na temat adaptacji zdradziła. Wiadomo, że edycja na iOS-y i telefony z Androidem nie będzie bezpośrednim portem. Nie powinno też dziwić, że jej oprawę znacząco uproszczono.

W grze mają pojawić się mechanizmy dostosowane do specyfiki nowych platform (Roguelike Adventure, Prawo i Gildia, Stacja Ratowania Zwierząt oraz Rozwój Postaci)… cokolwiek to właściwie znaczy, bo na ten moment jesteśmy skazani na domysły.

Nieco szczegółów zdradza natomiast uruchomiona właśnie strona oficjalna. NetEase podkreśla na niej, że choć to jego zespół jest odpowiedzialny za programowanie i design, 11 bit „recenzuje projekty i artworki” (w dodatku w mobilnym buildzie pojawią się muzyka i efekty dźwiękowe znane z pecetów i konsol). W nowej edycji możemy liczyć na dwa tryby rozgrywki (endurance mode i serenity mode), ma być ona darmowa, choć – rzecz jasna – pojawią się w niej mikropłatności (za prawdziwe pieniądze zakupimy surowce, co pozwoli nam oszczędzić nieco czasu). W momencie debiutu ogramy raptem jeden scenariusz, acz wcale niewykluczone, że po premierze kampania zostanie rozbudowana.

Frostpunk Mobile zadebiutuje jeszcze w tym roku, początkowo – w ramach tzw. soft launchu – na kilku wybranych rynkach. Ma on być grywalny na „każdym telefonie wyprodukowanym po 2015”, a jeżeli chcecie wziąć udział w jego testach – odsyłamy na wspomnianą stronę oficjalną.