Przegląd tygodnia (31 maja – 6 czerwca)

Dobry tydzień za nami!

Nowy wydawca Retrovibe wszedł na rynek „z buta”, już na starcie zapowiadając dwie interesujące produkcje-kontynuacje, czyli Janosika 2 i Project Warlock 2. Na okrasę dostaliśmy podwójną dawkę Kajka i Kokosza oraz dość konkretną plotkę o The Medium na PS5. A, jest też zapowiedź symulatora od studia powiązanego ze spółką giełdową, na której skupimy się, jeśli jak wyjdzie.

Chcecie być na bieżąco z debiutującymi polskimi tytułami? Gorąco polecam nasz kalendarz premier.

Janosik 2 (PC, konsole)

Debiutujące Retrovibe zapowiedziało dwie polskie gry. Pierwszą z nich jest Janosik 2 od studia Onix Games, kontynuacja sympatycznej, darmowej metroidvanii. Rzecz trafi na pecety i niekreślone jeszcze konsole. Więcej na jej temat pisaliśmy w tym miejscu.

Project Warlock 2 (PC, konsole)

Kontynuacja świetnego retro FPS-a od Buckshot Software to druga zapowiedź od Retrovibe. Na razie nie wiadomo o niej prawie nic, nie dostaliśmy również trailera… ale taki stan rzeczy ma się zmienić niebawem (a konkretniej: 13 czerwca, podczas PC Gaming Show). W 2021 roku produkcja trafi na pecety (w ramach wczesnego dostępu), a rok później zadebiutuje także na konsolach.

Kajko i Kokosz x2 (Switch)

Fani przygód mieszkańców Mirmiłowa mają prawo czuć się dopieszczeni, miniony tydzień przyniósł aż dwie zapowiedzi gier z komiksowego uniwersum Janusza Christy. Na Nintendo Switcha przygotuje je studio RedDeerGames, a ich premiery zaplanowane są na przełom 2021 i 2022 roku. Dużo więcej informacji znajdziecie w naszym newsie.

The Medium (PlayStation 5)

Wieści o porcie The Medium należy traktować jako plotkę, choć jej przesłanki są konkretne. Na ten moment krakowski thriller jest dostępny jedynie na pecetach i Xbox Series X, ale ta informacja wskazuje, że wkrótce zagrają w niego także posiadacze najnowszej konsoli Sony. Oby.

Fishermen’s Haven (PC)

Symulator zarządzania nadmorską osadą to najnowsza zapowiedź spółki Sim Farm z grupy PlayWay. Możemy liczyć na rozbudowę wioski, połowy i doświadczenie trudów życia rybaka. „My”, czyli pecetowcy (acz kiedy? Nie wiadomo, bo daty premiery nie podano). To trzecia produkcja nad którą pracuje zespół, który nie wydał dotychczas żadnej własnej gry, choć pod koniec maja miał wyjść Trapper Simulator. („Miał”, bo moment debiutu przesunięto na nieokreślony termin).