Platige Image stworzyło zwiastun nowego battle royale Ubisoftu

Czy nowe wideo też zasłuży na nagrodę Webby?

Hyper Scape ma szansę zostać nowym blockbusterem Ubisoftu (czyli, nie zapominajmy, Tej Firmy, Od Której CD Projekt Red Jest Droższy). Na miejscu są kluczowe składniki takie jak przynależność do gatunku battle royale, dystrybucja w modelu free-to-play oraz rozwijanie gry z sezonu na sezon. Naturę nowego świata science fiction mamy poznawać wraz z rozbudową strzelanki, a tymczasem otrzymaliśmy filmowe wprowadzenie od Platige Image. Być może nowa animacja powtórzy sukces tych, które Tomek Bagiński z zespołem stworzył dla Electronic Arts.

Reżyser trzyminutowego materiału, Bartłomiej Kik, opowiada:

„Byliśmy zaangażowani w projekt już we wczesnej fazie produkcji. W siedzibie Ubisoftu, w Montrealu mieliśmy dostęp do pierwszych wersji gry, jak również do ciągle aktualizowanego builda. Wspólnie przeszliśmy przez wszystkie fazy dojrzewania nowego IP, co było bardzo ekscytujące, ale też pełne wyzwań. Na każdym z etapów produkcji spotykaliśmy się z dużym zrozumieniem procesu powstawania CG, dostaliśmy dużą dozę zaufania oraz mnóstwo pozytywnego feedbacku”.

Chociaż prace nad zwiastunem były prowadzone podczas pandemii, trailer powstał nakładem sił 130 osób. Na użytek materiału zostały zorganizowane m.in. intensywne sesje motion capture. Relacjonuje Agata Bereś piastująca w Platige Image stanowisko CG Producera.

„Na planie mocap spędziliśmy 5 dni – sesja główna trwała 2 dni, z 1 dniem na próby. Kolejnego dnia robiliśmy dogrywki, a następnego realizowaliśmy sesję faceware. Oddanie płynności i dynamiki rozgrywki było dla nas kluczowe, dlatego pracowaliśmy z niezastąpionym Maćkiem Kwiatkowskim [człowiekiem, który dał ruchy Geraltowi we wszystkich częściach Wiedźmina – przyp. red.] oraz dwójką artystów parkourowych – Moniką Mińską oraz Jakubem Grossmanem”.

Hyper Scape ma ukazać się jeszcze tego lata na pecetach, PlayStation 4 i Xboksie One. Tytuł został zaprezentowany na początku lipca, a w weekend ruszyły zapisy do otwartych betatestów.