The Webby Awards: “Internetowe Oscary” w rękach Polaków

Platige Image otwiera szampany, Illusion Ray świętuje, dumny jest i Techland.

O nominacjach dla Polaków pisaliśmy w ubiegłym miesiącu, przypomnijmy jednak, że The Webby Awards to organizowany przez Międzynarodową Akademię Sztuki Cyfrowej i Nauki (IADAS) konkurs “internetowych znakomitości”. Od czasu pierwszej edycji (w 1997) doczekał się on szeregu nowych kategorii oraz wprowadzenia nagród publiczności.

W tym roku studio Tomka Bagińskiego zostało nominowane za dwa zwiastuny – jury doceniło klip “Dziecię otchłani” stworzony na użytek Apex Legends oraz przygotowany z myślą o Metro: Exodus “Sen Artioma”. Ostatecznie statuetkę otrzymali autorzy materiału z bohaterem prozy Dmitrija Głuchowskiego w roli głównej. Reżyserem klipu jest Tomek Suwalski.

The Beast Inside, wydany w ubiegłym roku survival horror od studia Łukasza Smagi Illusion Ray, otrzymało natomiast Webby Award za “najlepszy projekt oprawy”. Dyrektor kreatywny Dominik Sójka tak skomentował wyróżnienie:

“Zwycięstwo w kategorii Visual Design to potwierdzenie tego, że nawet przy niedużych projektach warto mieć spójną wizję gry i nie iść na skróty. Dysponując zaledwie ułamkiem budżetu, który mają zazwyczaj gry Triple-A musieliśmy wykazać się kreatywnością i wyjątkową znajomością silnika, aby stworzyć grafikę, która będzie zarówno optymalna, jak i atrakcyjna dla graczy. Ta nagroda mówi nam, że nasz wysiłek się opłacił”.

Warto wspomnieć, że The Beast Inside było nominowane również w kategorii “najlepsza gra przygodowa”. Statuetki jednak nie zdobyło, nosa utarła mu bowiem klimatyczna gra Arise: A Simple Story, za którą odpowiadają Hiszpanie z niewielkiego studia Piccolo… i którą świat poznał dzięki wydawniczej gałęzi Techlandu.