KGHM Polska Miedź S.A. ponownie wspiera polską branżę gier

KGHM Polska Miedź S.A. uchyla młodym ludziom furtkę do gamedevu i edukuje na temat polskiej branży. 

Jak informowaliśmy w grudniu, KGHM Polska Miedź S.A. kontynuuje współpracę z Fundacją Indie Games Polska. Jej efekty są widoczne gołym okiem: spółka zorganizowała w maju Miedź Jam 2021 (następcę ubiegłorocznego 1920 Jamu), w którym wzięło udział ponad 200 uczestników. Podczas imprezy wystąpili zarówno przedstawiciele spółki, a więc Andrzej Kensbok (wiceprezes zdradził temat jamu, a zatem: „Przyszłość jest z miedzi”) i Paweł Hryniewicz (ów zajmująco opowiedział o funkcjonowaniu kopalni i dostarczył garści inspiracji), ale również utytułowani twórcy. Maciej Miąsik (Pixel Crow) podpowiedział, “Jak zabrać się za swoją pierwszą grę”. Aleksander Kauch (11 bit studios) objaśnił, na czym polega praca programisty i w jaki sposób można programistą zostać. Piotr Gnyp (Movie Games) zastanowił się z kolei, czy łatwiej grę zrobić, czy może ją sprzedać; Wojciech Kasprzak odpowiedział zaś na fundamentalne pytanie: “Jak przetrwać po jamie”?

Na tym jednak wsparcie KGHM Polska Miedź S.A. wcale się nie kończy. Z dumą ogłaszamy, że będzie ona partnerem strategicznym organizowanego przez Fundację IGP PolskiGamedev.pl: Game Jamu, którego szczegóły ogłosimy już wkrótce. Nieustająco wspiera ona także portal PolskiGamedev.pl, jako partner serii podcastów „Polska w grze”, w której przybliżamy realia krajowego gamedevu, a także formatów audiowizualnych, jakie zadebiutują na naszych łamach już za kilka dni. Bez jej wsparcia nie byłoby możliwe przygotowanie papierowego magazynu „PolskiGamedev.pl”, na łamach którego czołowi polscy autorzy pochyli się nad grami komputerowymi rozumianymi jako przykład zaawansowanej technologii, narzędzie edukacji czy instrument dyplomacji kulturalnej.