Cyberpunk 2077: CD Projekt potrafi zrobić show z poprawienia minimapy i korekty interfejsu

♪ ♪ ♪ Jeszcze będzie przepięknie
Jeszcze będzie normalnie ♪ ♪ ♪

Być może warszawskie studio nie ma ostatnio dobrej passy (że wspomnę w tym miejscu kradzież kodów źródłowych i wewnętrznej dokumentacji, czy półroczną absencję w sklepie PlayStation), trudno mu jednak odmówić animuszu. Prezentując w marcu patcha 1.2, twórcy zdecydowali się opublikować jego fabularyzowane teasery. Również łatka 1.3 doczekała się własnego odcinka programu N54 News.

Z opublikowanego na stronie gry tekstu dowiadujemy się, że zmieni się m.in. minimapa.

Ponadto usprawnieniu ma ulec „matchowanie” w Chmurach. Cytat z programistki (niejakiej Natalii) nijak jednak o kierunku takiej zmiany nie przesądza.

„To było jedno z moich pierwszych zadań po tym, jak dołączyłam do tego projektu. Od dawna sprawdzam ten kod, ponieważ chciałam zrozumieć nasz interfejs systemu wideo. Zrozumiałam, że problem nie leży w konfiguracji wideo. Wartość czasu wideo była krótsza niż czasu sekwencji wideo. Obecnie gracze lepiej zrozumieją decyzję, którą podejmują w tej sekwencji fabularnej”

Nieco dziwi, że jedną z trzech najistotniejszych nowości ma być poprawka questa z początku gry… Dla porządku przypomnijmy, że V. trafia do Domu Lalek w poszukiwaniu informacji na temat Evelyn Parker. W toku zadania musi on spotkać się z sex workerką lub sex workerem, a części odbiorców zdarzało się – w wyniku kłopotów z interfejsem – wybrać nie taką postać, jaką sobie życzyli.

Wreszcie: pojawi się możliwość zresetowania perków, co oznacza „bezpieczniejsze eksperymenty z konfiguracjami”.

Pełną listę zmian poznamy wkrótce (wcale nie po ciuchu liczymy na kolejne poprawki widoczności moczu, przyklejania się szlafroku oraz głaskania kota). Komentarze i oceny są wyłączone, stąd nie wiemy, jak na zapowiedź zmian zareagowali potencjalni odbiorcy.

Już dziś o 18:00 odbędzie się natomiast stream, podczas którego autorzy i autorki zdradzą nieco więcej na temat nadchodzącej łatki.