CD Projekt z nową strategią rozwoju

W programie m.in. zmiana „zarządzania i środowiska pracy” oraz „podejścia do komunikacji z graczami”.

W oczekiwaniu na publikację dokumentu kurs akcji CD Projektu poszybował w górę, by jednak dziś koło siedemnastej znów sięgnąć poziomu z piątku. Co będzie działo się jutro? Inwestorzy mają sporo materiału do przetrawienia – CD Projekt o swoich planach opowiada w liczącym 27 stron dokumencie oraz w prawie półgodzinnym nagraniu z udziałem członków zarządu.

Zmiany w filozofii pracy streszcza hasło „RED 2.0”. Co oznacza? Konkretów rzecz jasna brakuje, jednak powyższe wideo i dokument ze strategią zawierają szereg ciekawych informacji.

  • Na użytek uniwersów Wiedźmina i Cyberpunka 2077 zostaną powołane osobne „interdyscyplinarne” zespoły developerów oraz łącząca je „międzyprojektowa grupa ekspertów”.
  • Swoim pracownikom CD Projekt chce zapewniać „komfort”, „otwartość” i „empowering”. Pojawia się też obietnica wprowadzenia metodyki pracy agile, dzięki której łatwiej będzie iterować, a komunikacja między zespołami będzie płynniejsza.
  • Zwiększy się rola dyrektora ds. technologii (w tej roli: Paweł Zawodny), a REDengine będzie rozwijany równolegle na użytek i Wiedźmina, i CP2077 – te same narzędzia posłużą np. do tworzenia enpeców i rodem z Novigradu, i podróżujących po Night City.
  • Ma to umożliwić równoległą pracę nad grami AAA osadzonymi w obu tych światach, począwszy od 2022 roku. Firma podkreśla chęć obudowywania erpegowego trzonu produkcji elementami zaczerpniętymi z innych gatunków.
  • Możemy spodziewać się także zwiększonego udziału „produktów dodatkowych” rodem z Wiedźmina i Cyberpunka, np. gier mobilnych, seriali i gadżetów. Cyberpunkowe mobilki i produkcje filmowe (traktowane niezależnie od zaplanowanego na 2022 roku anime „Edgerunners”) są na etapie „długofalowych rozważań”.
  • „Kampanie marketingowe i PR będą rozpoczynać się znacznie bliżej premiery”, a „komunikacja będzie bazować na bardziej finalnych materiałach i demach” z uwzględnieniem wszystkich platform sprzętowych.
  • W produkcjach firmy zwiększy się udział elementów zabawy online, przy czym w budowaniu sieciowych społeczności kluczową rolę odegra klient GOG Galaxy.

Z tym ostatnim wiążą się najpewniej także nowe plany zakupowe – CD Projekt ogłosił podpisanie intencyjnego dotyczącego przejęcia kanadyjskiego studia Digital Scapes. Zespół z Vancouver współpracuje z Cedepem od 2018 roku i, jak donosi Polygamia, w przeszłości przygotowywał m.in. tryb wieloosobowy Dying Lighta. Digital Scapes dołączy do grupy, w skład której wchodzą aktualnie CD Projekt Red, GOG oraz Spokko – ekipa tworząca mobilnego Monster Slayera.

Mimo nowego nabytku tryb wieloosobowy w tym roku w CP2077 się nie pojawi. Zaktualizowane plany rozwoju gry zakładają łatanie błędów, wydawanie bezpłatnego DLC oraz premierę wersji wykorzystującej moc nowych konsol. Na stronie Sony znajduje się zresztą „zapowiedź” Cyberpunka 2077.