#ZostanWdomuGrajWPolskieGry – 60 x Daymare: 1998

Mamy kody na włosko-polskie Resident Evil 2!

Analogia, wbrew pozorom, nie jest zupełnie od czapy. Projekt Invader Studios zaczynał właśnie jako remake drugiego Residenta, w którego wydaniu przeszkodził Capcom (jak się później okazało, przygotowujący oficjalne odświeżenie).

Ale Włosi nie złożyli broni. Przy wsparciu polskiego Destructive Creations ukończyli produkcję, choć zdecydowali się zmienić zarówno szyld, jak i scenariusz czy bohaterów. Nie da się jednak ukryć, że Daymare: 1998 nie uciekł daleko od oryginału: niewielkie miasto Keen Sight boryka się w grze z wysypem żywych trupów, w którym wydaje się mieć udział pewna firma biotechnologiczna… w zestawie otrzymujemy kilkoro grywalnych postaci i masę miłości do kina grozy sprzed dwóch dekad.

Dla Invader Studios był to debiut, dla Destructive Creations: kolejny dowód na to, że studio nie musi epatować kontrowersją. Przypomnijmy, że gliwiczanie debiutowali skandalizującym Hatredem, od jakiego odcięło się i Epic Games (które zakazało używania logo Unreal Engine 4 w jej materiałach promocyjnych), i Valve (które wycofało tytuł z Greenlighta… za co przeprosił później sam Gabe Newell). Rodzimy GOG oświadczył zaś, że nie podejmie się jej sprzedaży. Niedługo później amerykańskie ESRB przyznało produkcji klasyfikację AO (Adults Only). Nie bez znaczenia jest fakt, że był to trzeci tytuł (bo Thrill Kill i Manhuncie 2), który został tak oceniony przez wzgląd na przemoc i wulgaryzmy, a nie erotykę.

Po wydaniu celowniczka IS Defense (w którym broniliśmy krajów NATO przed wojskami tzw. Państwa Islamskiego), studio zatrudniło zwolnionego z CI Games Tomka Gopa i przygotowało Ancestors Legacy, średniowiecznego RTS-a, jaki udanie reformował mechaniki Company of Heroes. Wzięło też pod swoje skrzydła inne zespoły, czego pierwszym efektem jest właśnie Daymare: 1998.

Steamowe kody na Daymare: 1998 znajdziecie poniżej. Dla utrudnienia: cyfry zastąpiliśmy następującymi symbolami…

1 – !
2 – @
3 – #
4 – $
5 – %
6 – ^
7 – &
8 – *
9 – (
0 – )

Z$IBR-FKJZE-#KQ^D
NKW#Q-GKJBZ-WQH(@
PXFZA-*@QFW-&&&QG
KA#PE-PKKMC-$YIVP
#)YK$-NPPQ$-XZYZW
BVAHC-BW#&N-KF#PD
R)P*(-)FEDK-&@KV*
X)YZD-I^(QX-XJTXQ
BQHDZ-MZ%DJ-)ENKE
RX@DJ-(H(WG-(#PPF
X$^$C-C#WA@-L^M)T
&)MVR-@#%YZ-#ZD#F
CHZ^A-REHXR-RPXTE
JQND#-XVMJT-CCHRD
MIAL&-V##A@-Y(GCN
E#XBB-IV(DT-WPCHN
F^CDD-*FHL@-JY*RY
QWDV@-KPEPR-JH@*T
V&YAJ-KJ^&E-&&*((
BXMW)-(BH*H-DMZLQ
ANFV#-WXYZQ-BX)IY
YDN*R-MZM)%-*A#CH
VJNY$-QAYPH-&PMH*
^QKRG-CVQTC-D%PJJ
@DEKE-HVRQK-ZPD%)
V@PHA-*TNLG-G&ILA
#@ZFQ-C&Y@X-@KFJ&
TWVIG-Y)QJP-)**&R
^M$Q*-P@YRX-PPYWV
NR%IC-H*Y*F-QZWNG
L(CH^-YF#$%-P&^IR
HZC&*-EYMEV-CGAM$
#Q%&M-EZPK^-EXLTB
JN$%B-)Z#$A-^E&AH
#VG^)-V&ZWX-QC&F#
&BRV)-#KXLH-QMVAQ
BI^VQ-IYXQK-P#QKM
P&LLY-GXEY%-RMFMR
QA$PC-)JG#^-D@MDP
ZQHTW-ADTDA-T$FZN
A(^BP-)QNRV-EIVP)
$GQYG-PP)LI-G^YI%
TXYFN-K)IHQ-^QQ&P
WKXD*-I$RZ(-YN@D#
DD%XC-#RHM%-P*YDP
QYB^$-B^DJZ-LRDVB
WYWJE-$Y)QT-X&T$W
HJWTF-C(GJT-*DD(Y
KEFAV-V%^L%-YW)E%
NRJLQ-@K&BW-BZ@MX
BYVH$-NEHED-M%E$I
ZLIH*-ALJA@-IAW)B
^A^KP-IM(GK-LWDR)
$FB#^-$QL)$-&CBJ&
VAY(D-FNX*I-X&Z@^
I)ATD-RVXE&-)PV*R
(@HBE-DFGFQ-L&VHY
BYLRK-Z#*BG-*BBQT
X$ICJ-^$FE)-CG($H
D$ZNH-$N@V)-IKP^F
#^YJG-^AJJ*-DM@AV

Kontynuujemy akcję #ZostanWDomuGrajWPolskieGry, podczas której rozdajemy ponad tysiąc kodów na ponad 50 polskich gier (dotychczas: m.in. na Shadow Warriora 2Vampire: The Masquarade – Coteries of New YorkWanderlust: Travel StoriesBlair WitchFrostpunka, We. The Revolution, Superhota oraz Dying Lighta). Jeżeli chcecie dowiadywać się o kolejnych jej odsłonach jako pierwsi – zachęcamy do polubienia fanpage’a PolskiGamedev.pl.