Weird Fish: Nowe studio pracowników Techlandu zapowiada pierwszą grę

Nienazwany jeszcze projekt zaprosi nas do statku kosmicznego.

Za założonym pod koniec ubiegłego roku studiem Weird Fish stoją Marek Soból oraz Wiktor Szymański. Pierwszy to współzałożyciel Creepy Jar (odpowiedzialnego za dobrze się sprzedające  i aktywnie rozwijane Green Hell), a także były prezes zarządu warszawskiego oddziału Techlandu. Drugi z panów również ma w portfolio pracę dla Techlandu Warszawa – przez ostatnie sześć lat organizował tam produkcję oraz pracę projektantów poziomów.

Obecnie Weird Fish zatrudnia jedenaście osób, ma też drugie tyle współpracowników zewnętrznych. Marek Soból deklaruje:

„Tworząc WeirdFish, udało nam się zbudować silny zespół składający się z wyselekcjonowanej grupy game developerów, od wielu lat związanych z branżą gier. Doświadczenie każdego z nas przełożyło się na powstanie wielu rozpoznawalnych na całym świecie gier, m.in. Dead Island, nail’d, Mad Riders, Dead Island Riptide, Call of Juarez, Dying Light, Fim Speedway 2017”.

Pierwszym testem nowej ekipy będzie gra skategoryzowana przez autorów jako “sandbox w kosmosie” ze “sporą domieszką humoru”. Tytuł każe nam wcielić się w rolę kapitana statku kosmicznego zmierzającego ku odległej planecie. W podróży przyjdzie nam dbać o dobrostan maszyny, załogi i zahibernowanych kolonistów – tak poprzez magazynowanie pożywienia, tlenu i innych surowców, jak i unikanie ataków obcych czy wpadnięcia w czarną dziurę. Autorzy obiecują kooperacyjną zabawę nawet dla ośmiu osób jednocześnie – i to już na etapie pecetowego wczesnego dostępu, który wystartuje w drugim kwartale przyszłego roku. Pełna gra pojawi się też na konsolach obecnej i nadchodzącej generacji.

Łączny budżet kosmicznej przygody wyniesie 4–5 mln złotych. Weird Fish jest już po pierwszej prywatnej emisji akcji, w wyniku której zdobyło 1,5 mln złotych. Kolejny etap pozyskiwania inwestorów zaplanowano na jesień. Ponownie Marek Soból:

„Na przełomie września i października chcemy przeprowadzić ofertę publiczną. Cel emisji to pozyskanie pieniędzy na rozwój gry i jej marketing. Następnym krokiem będzie debiut na NewConnect. Chcielibyśmy zadebiutować na przełomie pierwszego/drugiego kwartału 2021 roku”.

Więcej informacji o firmie znajdziecie na jej stronie.