War Hospital: Ładny ten artwork… sęk w tym, że łamie Konwencję Genewską

Prosimy nie regulować odbiorników!

Zapowiedziany podczas Future Games Show tytuł jest na razie cokolwiek enigmatyczny, wiadomo jedynie, że pozwoli nam on pokierować szpitalem polowym z czasów pierwszej wojny światowej… wkrótce jednak mamy dowiedzieć się więcej, wszak gra Movie Games wdzięczy się do nas z okładek „PSX Extreme” i „Pixela”.

A choć okładkowy debiut to wiadomość, rzecz jasna, miła, jeden z obserwujących nasze konto na Twitterze zwrócił uwagę na zasadniczy problem z artworkiem:

Ów ma rację, o czym swego czasu przekonali się twórcy Prison Architecta, z którym skontaktował się Brytyjski Czerwony Krzyż. Z materiału PC Gamera dowiadujemy się, że problematyczny okazał się maleńki (pięć pikseli szerokości) czerwony krzyż, który umieścili oni na karetkach i plecakach ratowników medycznych. Być może brzmi to zabawnie, ale tych pięć pikseli to symbol chroniony prawem międzynarodowym. A konkretniej: Konwencją Genewską, która ma zapewniać humanitarne traktowanie cywili i rannych. Znak ten nie znajduje się w domenie publicznej, a nad jego właściwym użytkowaniem czuwa Międzynarodowy Komitet Czerwonego Krzyża (ICRC).

„Powodem tak ścisłej kontroli jest fakt, że Czerwony Krzyż jest uzgodnionym na szczeblu międzynarodowym symbolem ochrony podczas konfliktów zbrojnych (…) Jeśli emblemat czerwonego krzyża lub podobne znaki są używane do innych celów, niezależnie od tego, czy byłyby one pożyteczne czy nieistotne, szczególne znaczenie znaku zmniejszyłoby się

– przeczytali w mailu developerzy.

A choć nie jest powiedziane, że ICRC zwróciłoby się konkretnie do Movie Games (wszak czerwone krzyże pojawiały się – chociażby – na apteczkach w starych shooterach), autorzy gier wideo już parokrotnie „cenzurowali” swoje buildy post factum. Dobrym przykładem jest Halo, które po cichu porzuciło kłopotliwy symbol. (Dzięki, Kotaku!).

War Hospital ukaże się w 2022, na pecetach, PlayStation 5 i Xboksie Series X/S. Dodajmy, że jego twórcy zapoznali się z regulacjami i (zapewne) wkrótce dokonają korekty key arta.