Vampire: The Masquerade – Shadows of New York: Znamy datę premiery

Moment debiutu ogłoszono na dzień po śmierci Marii Janion, wybitnej humanistki, a zarazem czołowej polskiej badaczki mitu wampirycznego.

„Wampir: biografia symboliczna” to pozycja wyjątkowo kompleksowa. Janion wywodzi literacki wizerunek wampira z „Narzeczonej z Koryntu” Goethego, słusznie podnosząc, że niemiecki pisarz zrównuje akt wampiryczny z aktem seksualnym. Gruntownie pochyla się zarówno nad literaturą piękną (przypomina o wampirycznych wątkach u Mickiewicza!) jak i folklorystycznymi wierzeniami. Gorąco polecamy.

Do rzeczy jednak: testy Shadows of the New York, a więc spin-offa Coteries of New York, właśnie się zakończyły, pełna wersja ukaże się już 10 września. W przeciwieństwie do starszego brata zadebiutuje ona równocześnie na pecetach, PS4, Xboksie One i Switchu. Draw Distance dopowiada, że na Steamie i GOG-u będzie dostępna edycje deluxe, zawierająca również artbook i soundtrack (przypomnijmy, że niedawno twórcy zapowiedzieli również fizyczne wydanie tej – już wkrótce – dylogii).

Prezes Michał Mielcarek tak opisuje nadchodzący tytuł:

– Shadows prezentują osobistą i unikatową opowieść przeznaczoną dla dojrzałego odbiorcy visual novel. Gra jest odpowiednia zarówno dla weteranów Vampire: The Masquerade, jak i fanów gier narracyjnych. Pojawią się w niej nowe postaci, miejsca oraz oryginalna ścieżka dźwiękowa. Gracz wcieli się w postać członkini klanu Lasombra, którego członkowie dla własnego bezpieczeństwa dołączyli w szeregi swoich dawnych wrogów. Będzie prowadził dochodzenie w sprawie okoliczności ostatecznej śmierci lidera Anarchów. Podjęte wybory wpłyną na sposób myślenia postaci i w konsekwencji zdecydują o zakończeniu gry

Scenarzysta gry Aleksander „Cross” Borszowski precyzował na naszych łamach, że w grze pokierujemy emigrantką z Polski. Ponoć ma się ona mocno różnić od protagonisty Nowojorskich Koterii.

– Tym razem nie będziesz kierował na wpół zdefiniowaną postacią. Protagonistka jest napisana i mocno osadzona w tej rzeczywistości, a jej punkt widzenia będzie organizował całą historię. Żeby nie zatracić całkowicie elementu RPG – wprowadzamy rozwiązanie inspirowane CHAOS;CHILD czy Disco Elysium – będziesz mógł kształtować sposób myślenia postaci. Podczas rozwiązywania zagadki kryminalnej odkryje ona, kim jest naprawdę… ale tylko od gracza zależy, kim się na końcu okaże.