Vampire: the Masquarade – Shadows of New York zapowiedziane!

Scenarzysta Draw Distance zdradza, że w nowym „Wampirze” wcielimy się w Polkę, a grę zainspirowało Disco Elysium.

„Cienie…” mają być – czytamy w informacji prasowej – „zwięzłym, samodzielnym dodatkiem”, który pozwoli spojrzeć na scenariusz poprzednika z kolejnej perspektywy. Pokierujemy w nim nową protagonistką, członkinią klanu Lasombra. (W uniwersum Maskarady to elityści, a wręcz: społeczni darwiniści. Przedstawiciele klanu nie odbijają się w lustrach i nie dają się uchwycić na fotografiach).

W rozmowie z PolskiGamedev.pl scenarzysta Aleksander „Cross” Borszowski dopowiada, że protagonistka pochodzi z Polski i że zajmie się ona śledztwem dotyczącym okoliczności ostatecznej śmierci lidera Anarchów. Zagadnięty o to, skąd pomysł na wyciągnięcie na pierwszy plan Lasombry, odparł:

– Również w przypadku Bloodlines 2 wielu fanów prosiło o możliwość gry Lasombrą. I nic dziwnego, bo w piątej edycji podręczników klan jest w przeciekawej sytuacji. Dotychczas był on historycznie związany z Sabbatem, ale teraz szuka bezpieczeństwa u boku Camarilli. Od podręcznika „Chicago by Night” trwa konflikt między lojalistami a entuzjastami nowego sojuszu, którzy mordują się wzajemnie.

W uniwersum „Maskarady” jest wiele religijnych sekt. Wampiry mają nadzieję, że po ostatecznej śmierci czeka ich – w jakiejś formie – życie wieczne… ale członkowie Lasombry nie mają nadziei na to, że czeka ich cokolwiek. To klan skazanych na zagładę outsiderów, co uznałem za ciekawy punkt wyjścia. Systemowe wykluczenie jest przecież czymś, co dotyka nie tylko wampiry z RPG-owych podręczników.

Borszowski deklaruje, że „Cienie…” będzie się dało zaliczyć w podobną ilość czasu, co „Koterie…” (według HowLongToBeat: nieco ponad 5 godzin). Zagadnięty o różnice między obiema grami, odpowiada:

– Tym razem nie będziesz kierował na wpół zdefiniowaną postacią. Protagonistka jest napisana i mocno osadzona w tej rzeczywistości, a jej punkt widzenia będzie organizował całą historię. Żeby nie zatracić całkowicie elementu RPG – wprowadzamy rozwiązanie inspirowane CHAOS;CHILD czy Disco Elysium – będziesz mógł kształtować sposób myślenia postaci. Podczas rozwiązywania zagadki kryminalnej odkryje ona, kim jest naprawdę… ale tylko od gracza zależy, kim się na końcu okaże.