The Medium: „Dwa światy”, historia tak się nazywała

W microsoftowym torcie pojawił się polski rodzynek.

Wczorajsze Xbox Games Showcase obfitowało w zapowiedzi; zobaczyliśmy 10-minutowy zwiastun Halo Infinite, klimatyczny cinematik ze State of Decay 3, nową Forzę Motorsport, Stalkera 2, Tell Me Why (kolejna gra autorów Life is Strange) czy Avowed (enigmatyczne RPG od Obsidian Entertainment).

Ale zwycięzca pokazu mógł być tylko jeden…

Zaszczytne drugie miejsce zajęło (przynajmniej w opinii niżej podpisanego) krakowskie The Medium. Choć my, Polacy, doskonale wiedzieliśmy o tym, że gra będzie toczyć się na dwóch ekranach jednocześnie (prezentowaliśmy Wam nawet screena z prototypowej wersji), dla zachodniej publiczności była to pierwsza okazja, by zapoznać się z najbardziej intrygującym „ficzerem” tytułu.

Gdy zapowiadaliśmy produkcję Bloober Team, producent Jacek Zięba wyjaśniał, że gracze nie powinni czuć się podczas zabawy skonfundowani:

– W świecie rzeczywistym dominują sprane, niebieskie kolory. Marianna ma jednak czerwony szalik, który szybko pozwala ją zlokalizować. W świecie duchowym królują czerwienie, ale manewrowanie postacią ułatwia jej biała głowa.

Poniżej znajdziecie zaś fragmenty rozgrywki, przez które przeprowadzi Was projektant Wojciech Piejko.

The Medium zadebiutuje (na pecetach i Xbox Series X) w czwartym kwartale tego roku. Przypomnijmy, że w krakowskim horrorze pojawią się gwiazdy polskiego kina: Marcin Dorociński i Weronika Rosati (z obojgiem mieliśmy się zresztą okazję rozmówić), a za muzykę odpowiadają Arkadiusz Reikowski („Kholat”, „Layers of Fear”) oraz Akira Yamaoka (autor muzyki do najsłynniejszych odsłon Silent Hilla).