Przegląd tygodnia (11 – 17 października)

Trzy premiery i pięć zapowiedzi. W minionym tygodniu nie mogliśmy się nudzić!

Najwięcej powodów do świętowania ma kilkunastoosobowa ekipa Exor Studios ze Szczecina, bo ich The Riftbreaker nie tylko wciąż bije własne rekordy (ponad 21 tysięcy równocześnie grających na Steamie), ale też zbiera świetne recenzje. Po drugiej stronie sytuuje się Junkyard Simulator, który mimo przyzwoitego zainteresowania zbiera sporo negatywów. A po środku, po cichu, dorasta Growing Up, czyli najnowsza visual novelka studia Vile Monarch. Jeśli zaś chodzi o zapowiedzi, to w menu mamy dwa odgrzewane dania, za to smaczne i lubiane oraz trzy nowości. Po szczegóły odsyłam poniżej.

Wszystkie premiery polskich gier – a jest ich niemało – możecie (a nawet powinniście) obserwować w naszym kalendarzu.

Premiery polskich gier:

Growing Up (PC)
JunkYard Simulator (PC – wczesny dostęp)
The Riftbreaker (PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S)

Zapowiedzi polskich gier:

Dying Light (PlayStation 5, Xbox Series X|S)

Parafrazując klasyka: czasy się zmieniają, ale Dying Light zawsze jest grany. Mimo opóźnienia premiery Dying Lighta 2, Techland znalazł czas by przenieść pierwszą część na Switcha, a ostatnio okazało się, że pracuje nad aktualizacją dla najnowszej generacji konsol.

Succubus (PlayStation 4, PlayStation 5, Switch, Xbox One, Xbox Series X|S)

Po premierze kontrowersyjnego Succubusa ekipa Madmind Studio zapowiedziała, że ich najnowsze dzieło trafi na wszystkie konsole. Zakładać trzeba, że będzie to wersja ocenzurowana, gdyż gry tylko dla dorosłych mają problemy z debiutem na sprzętach Microsoftu, Nintendo i Sony. Za port odpowiadać będzie Console Labs, a data jego premiery nie jest jeszcze znana.

Lesson Learned (PC, konsole)

Studio MadGamesmith zapowiedziało specyficzną graficznie gra kooperacyjną z gatunku tower defense. Lesson Learned pozwoli nam pokierować Frankiem, który nie posłuchał rodziców i nauczycieli, „a potem było tylko gorzej”. Więcej informacji znajdziecie w naszym newsie. Dla porządku wspomnę, że w 2022 roku produkcja wyjdzie na pecetach, a później ukaże się na nieokreślonych konsolach.

Theatre of Sorrows (PC, Switch)

Theatre of Sorrows to, jak pisał Mateusz: trochę roguelite, trochę survival, a trochę visual novel. Gra w styczniu ma trafić na pecety, a nieco później – na Switcha. Co prawda w prasówce jest napisane, że za produkcję odpowiada Cat-astrophe Games a MobilWay jest wydawcą, ale na Steamie ostatni podmiot jest wymieniony jako współproducent. Może kiedyś się zdecydują, kto jaką pełni rolę.

Raga (PC)

Według zapowiedzi, Raga to osadzony w średniowiecznych realiach city builder, w którym przeplatają się kultury Wschodu i Zachodu. Nasycona wieloma elementami słowiańskiego mistycyzmu, pełna wierzeń, mitów i potworów gra jest szóstą produkcją zapowiedzianą przez studio Gameparic. Żadna z nich nie ma jednak daty premiery.

Powiązane gry: