Land of War: Mirosław Zbrojewicz został narratorem drugowojennego shootera

Historii tego swetra i tak byś nie zrozumiał… ale historię drugowojennej Polski zrozumieć wypada.

MS Games wręcz rozpieszcza nas kolejnymi doniesieniami o Land of War: The Beginning. To studio zaprezentuje obiecujący gameplay, to zademonstruje w rocznicę Powstania Warszawskiego stolicę sprzed hitlerowskich bombardowań albo pochwali się współpracą z Narodowym Archiwum Cyfrowym.

Wygląda na to, że wyrasta nam shooter nie tylko silnie osadzony w polskich realiach, ale w dodatku z dubbingiem jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich głosów. Narracji gry podjął się Mirosław Zbrojewicz, który w szerokiej świadomości zasłynął za sprawą komedii Juliusza Machulskiego („Killer”) i Olafa Lubaszenki („Chłopaki nie płaczą”, „E=mc²”).

Zespół opublikował materiał, który nieco odsłania kulisy sesji nagraniowych.

Przypomnijmy zresztą, że dla aktora współpraca z gamedevem wcale nie jest pierwszyzną, całkiem niedawno promował on rodzimy horror Don’t be Afraid, ma też na koncie sesje nagraniowe do Baldur’s Gate’a II: Tronu Bhaala, serii Gothic czy Wiedźmina 2: Zabójcy królów.

Pierwszoosobowa strzelanka od MS Games zadebiutuje w drugim kwartale 2021. Scenariusz zabierze nas do początkowego etapu II wojny światowej, który z polskiej perspektywy miał kluczowe znaczenie. Choć zobaczymy też epizody z czasów późniejszych, Land of War ma być “absolutnie pierwszą grą, która skupia się na wydarzeniach z lat 1939-40”. Poziomy będą bazować na rzeczywistych bitwach z użyciem historycznego sprzętu. Przedstawione wydarzenia obejrzymy z perspektywy zwykłego żołnierza, co ma zagwarantować szybkie tempo zabawy, a także nieustającą wymianę ognia.

Autorzy obiecują, że do builda trafi przeszło 40 typów broni, w tym mniej znane prototypy. By wiernie odwzorować zachowanie każdej broni, animatorzy konsultują się z historykami. Z kolei o realizm otoczenia ma troszczyć się “jeden z lepszych zespołów environmental designu w Polsce”.