Jupiter Hell: Następca Doom Roguelike gotowy, usłyszymy głos komandora Sheparda

Ok, boomer.

Ekipa Hyperstrange z pewnością nie obrazi się za nazwanie jej portfolio „boomerskim”, wszak sama określa swoje gry mianem „boomer shooterów”. Retropodszewkę miał zarówno heavymetalowy Elderborn, składający hołd arenowym strzelankom Crossbow: Bloodnight, jak i nadchodzący Postal: Brain Damaged.

Od jakiegoś czasu warszawiacy obejmują wydawniczym mecenatem kolegów po fachu. Na razie wyszli na tym nieźle; wczesnodostępny Frozenheim zwrócił się tuż po premierze (i to z nawiązką!). Również Jupiter Hell wydaje się celować w silną niszę.

Jeżeli dotychczas o grze nie słyszeliście – służymy krótkim résumé. Za projekt odpowiada Kornel Kisielewicz, autor Doom the Roguelike, a więc klasycyzującego rogalika (takiego z grafiką ASCII), którego akcja pozwalała nam wcielić się w kosmicznego marines, jaki starał się odkryć, co wydarzyło się na jednym z księżyców Marsa. Co prawda w pewnym momencie ZeniMax (właściciel praw do marki Doom) wymusił zmianę tytułu na DRL, jednak inspiracje klasykami id Software pozostały bardzo czytelne.

W 2016 projektant ruszył z kickstarterową zbiórką na duchowego następcę projektu, na którą 2 tys. ludzi wpłaciło ponad 70 tys. funtów. W marcu 2019 build zadebiutował we wczesnym dostępie, zbierając bardzo pozytywne oceny użytkowników (91% pozytywów na 300 not wystawionych ogółem). Wyjdzie z niego już 5 sierpnia, co ekipa ChaosForge uczciła dwuminutowym cinematikiem.

W pełnej wersji możemy się spodziewać dubbingu Marka Meera (komandor Shepard z serii Mass Effect). Ponadto tytuł wzbogaci się o „stację Dante” (a więc czwarty akt opowieści), „kolejne dodatki, o których opowiemy później” (to cytat z informacji prasowej) oraz garść nowych trybów, a więc…

  • Tryb prób – Umożliwiający personalizację i modyfikacje gameplayu tryb, który daje nowe podejście do rozgrywki w Jupiter Hell. Sam ułóż swoją przygodę, scenariusz i pogrzeb!

  • Tryb areny – Walcz z kolejnymi falami wrogów. W chwilach pomiędzy jatkami możesz szybko zdobyć nowy poziom i przedmioty.

  • Tryb nieskończony – Całkowicie losowe poziomy w rozgrywce bez epizodów, rozgałęzień itp. Przekonaj się, jak daleko zajdziesz!

  • Tryb klasyczny – Rozgrywka bez historii, rozgałęziających się obszarów, poziomów specjalnych ーtylko ty i szlachtowanie demonicznych hord

Więcej o grze przeczytacie na jej steamowej karcie katalogowej.