Cyberpunk 2077 w TPP, Cyberpunk 2077 à la Doom, Cyberpunk 2077 hitem na Steamie

Jest dziś taka bieda z newsami, że zebraliśmy do kupy cyberpunkowy plankton, którym w przeciwnym razie nie zawracalibyśmy Wam głów.

13 mln kopii w 10 dni, ciepłe oceny recenzentów i chłodne reakcje części użytkowników, wstrzymanie sprzedaży na PlayStation Store, pozwy zbiorowe i publiczne przeprosiny zarządu. Powiedzieć, że premiera polskiego blockbustera była słodko-gorzka, to nic nie powiedzieć. Mimo to grze udało się utrzymać pod koniec roku dominację na steamowej topce sprzedaży. Pełna lista najlepiej sprzedających się gier ostatniego tygodnia 2020 przedstawia się następująco:

  1. Cyberpunk 2077
  2. Sea of Thieves
  3. Valve Index VR Kit
  4. Rust
  5. Hades
  6. Raft
  7. Phasmophobia
  8. Grand Theft Auto V
  9. Red Dead Redemption 2
  10. Counter-Strike: Global Offensive – Operation Broken Fang

Dodajmy, że mimo raptem kilkutygodniowej obecności na rynku, gra znalazła się w gronie steamowych bestsellerów 2020. Warto zresztą odnotować, że to jeden z nielicznych debiutów w zestawieniu, zdecydowana większość produkcji ma już swoje lata.

Alfabetyczną listę „platyn” załączamy poniżej:

  • Among Us
  • Counter-Strike: Global Offensive
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2
  • Doom Eternal
  • Dota 2
  • Fall Guys
  • Grand Theft Auto V
  • Monster Hunter World
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Rainbow Six Siege
  • Red Dead Redemption 2

Z patriotycznego obowiązku nadmieniamy, że oczko niżej, bo w gronie „złotych” tytułów pojawił się Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Z pozostałych wieści: CD Projekt zapowiedział, że darmowe DLC do Cyberpunka 2077 powinny ukazać się na początku roku. Czyli kiedy? I czego po nich oczekiwać? Nie wiadomo.

W tzw. międzyczasie pragniemy polecić Waszej uwadze trzy fanowskie modyfikacje. Third Person Mode – jak sama nazwa wskazuje – pozwala nam śledzić akcję zza pleców V. A choć na razie efekty nie są może zachwycające, autor (Jelle Bakker) zamierza dalej szlifować swój pomysł.

Z kolei niejaki xGarbett stworzył moda, który ma nam przypomnieć czasy klasyków id Software.

Natomiast TemplarGFX opracował Alternate Crowd Behavior, a więc łatkę, która rozprawia się z niektórymi problemami z zachowaniem NPC-ów (którzy w oryginale lubią na siebie wpadać, blokować się na przeszkodach, czy znikać).