CD-Action świętuje 25. urodziny!

Słuszny wiek magazynu redakcja celebruje m.in. grubszym grzbietem.

Pierwszy numer „Ekszyna” trafił do sprzedaży 1 kwietnia 1996 roku, więc do kalendarzowych urodzin jeszcze chwila. Numeracja nie pozostawia jednak wątpliwości – wydanie, które ukazało się we wtorek 9 marca, wieńczy dwadzieścia pięć lat nieprzerwanego publikowania polskiego magazynu. Jubileuszowy numer ma 148 stron – o 24 więcej niż zwykle. Bonusowe rozkładówki redakcja przeznaczyła na okolicznościowy dodatek – przygotowany na wzór składu z poszczególnych lat, uzupełniony wspominkami redaktorów i przeglądem setki gier, które liczyły się w latach 1996-2020. Obie okładki pisma zostały zaprojektowane przez Szymona Waloszka – dyrektora artystycznego agencji reklamowej MCH Global, a prywatnie czytelnika pisma.

Przypomnijmy, że aktualnie za wydawanie „CD-Action” odpowiada spółka Gaming Tech Esports Media, która przejęła tytuł od wydawnictwa Bauer. Magazyn ukazuje się dzięki wsparciu uzyskanemu poprzez crowdfunding. Zdobyte środki mają umożliwić m.in. przygotowywanie treści cyfrowych, których tworzenie za czasów poprzedniego wydawcy było utrudnione. Lidia Ukleja, prezeska spółki, deklaruje: „Pracujemy nad dużym serwisem internetowym, wchodzimy w formaty wideo, planujemy uruchomienie kanału na YouTubie”. Zwiastować zmiany ma uruchomienie sklepu internetowego, w którym zamówimy prenumeratę, wydania cyfrowe pisma i gadżety. W sklepie można nabyć również e-wydania „PC Formatu”, przejętego od Bauera wraz z „CD-Action”.

Z okazji dwudziestopięciolecia redakcja „CD-Action” planowała zorganizować we Wrocławiu drugą odsłonę wydarzenia CD-Action Expo. Plany te pokrzyżowała pandemia, jednak – jak zapewnia redaktor naczelny CDA Dawid Bojarski – „wydarzenie zostało przesunięte, a nie odwołane”. Trzymamy kciuki i życzymy kolejnych dwudziestu pięciu lat!