Przegląd tygodnia (19 – 25 lipca)

Techland wbiega na małe ekrany, GameHunters bierze się za rolnictwo w średniowieczu, a Sicarius uskutecznia podróże w czasie. 

Kolega Michał Król nie był w stanie przygotować naszego cotygodniowego zestawienia zapowiadanych gier. Twórczą niemoc uzasadnił, wysyłając nam takie oto zdjęcie:

WCALE NIE ZAZDROŚCIMY!

Cóż, ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś. Poniżej znajdziecie krótki przegląd pióra redaktora zastępczego, tradycyjnie odsyłamy też do naszego kalendarza premier.

Dying Light (Switch)

Co prawda Techland nie potwierdził oficjalnie, że Dying Light wbiegnie na Switcha, acz przesłanki wydają się mocne. Ponoć parkourowe fikoły uskutecznimy na „pstryczkach” w październiku; port ma oferować co-opa dla 4 osób, wibracje, wygodne sterowanie z zastosowaniem joy-conów oraz obsługę ekranu dotykowego. A na okrasę: cztery dodatki i kilkanaście skinów, którymi „Platynowa edycja” kusiła także na większych platformach.

Istanbul: Digital Edition (Xbox One)

Istanbul (vel Stambuł) to pozycja dobrze znana entuzjastom planszówek. Wraz z maksymalnie czwórką innych graczy wcielamy się w kupców, którzy próbują zawojować bazary najludniejszego miasta Turcji. Co prawda na pecetach adaptacja Acram Digital furory nie zrobiła (przez cztery lata steamowi użytkownicy wystawili raptem 148 ocen), ale być może lepiej poradzi sobie na konsolach Microsoftu?

Unmatched: Digital Edition

Ww. studio zaanonsowało również cyfrowąedycję figurkowego Unmatched (w Polsce wydanego z podtytułem „Bitwa legend”). Rzecz pozwala nam pokierować znanymi z mitów i legend herosami, którzy potykają się z bohaterami popkultury. W wersji podstawowej bić się mają król Artur, Alicja z Krainy Czarów, Sindbad i Meduza. Ich prztyczki mają być łatwe w przyswojeniu, acz zarazem legitymować się „niesamowitą głębią”… no, tak przynajmniej twierdzi zespół. Czy nie są to czcze przechwałki – przekonamy się w grudniu.

Medieval Farmer Simulator (PC)

Sam sobie rolnikiem, myśliwym, budowniczym… Zespół GameHunters chce nas zabrać do średniowiecza, w którym „zbudujemy gospodarstwo swoich marzeń”. Na przeszkodzie mogą nam stanąć siły natury, robactwo oraz „trywialne sprawy życia codziennego”. A jak już uda nam się  wyhodować warchlaki, zebrać plony, wyremontować chatę i zbudować warsztat – przekażemy dobytek życia potomkom.

Premiera nastąpi… kiedyś (podobnie, jak debiut zapowiedzianego przez studio Samurai Simulatora). (Współ)wydaniem zajmie się, bez zaskoczenia, PlayWay.

Timerunner (PC)

Szerzej nieznane Sicarius lubi się bawić wskazówkami zegara, dowodem wydane w ubiegłym roku Time To Stop Time. Tym razem developerzy chcą nas wyprawić w podróż w czasie i przestrzeni, w której odwiedzimy m.in. Europę, Japonię i Egipt (oczywiście w różnych okresach), gdzie uskutecznimy zarówno pierwszoosobowe strzelanie, jak i rozwiążemy zagadki środowiskowe. Dodajmy, że w rzeczoną „podróż” wyruszymy już we wrześniu i że bilety wręczy nam CreativeForge Games (wydawca).