Porażka zbiórki na Fishkeepera, start zbiórki na House Buildera

Jedna ze zbiórek poszła spać z rybkami. Druga – buduje poparcie.

W ubiegłym roku rodzime studia wyprawiły się pod wodę! Najpierw debiutanci z Dredge Games pokazali Aquascaping. Następnie wydawniczy duet Games Operators & PlayWay ukręcił projektowi głowę, a kartę katalogową tytułu przyjął Aquarium Designer od Sigur Studios.

Nieco później krakowskie Blinklick Games zapowiedziało Fishkeepera, określanego przez samych twórców mianem „Simsów w akwarium” lub „podwodnego tamagotchi”.

Na początku maja tytuł próbował zebrać na Kickstarterze aż 228 tys. zł. Autorzy zapowiadali, że pożeni on strategię ekonomiczną i symulację, umożliwi nam personalizację akwarium, zakupy fauny (m.in. ryb słodkowodnych i morskich, krewetek i ślimaków) oraz możliwość obserwowania ich przez batyskaf… niestety, raptem 144 wspierających wpłaciło niespełna 18 tys. zł. W efekcie zbiórka została przez zespół skasowana.

Więcej szczęścia (i rozsądniejszy próg) wydaje się mieć House Builder. Tytuł FreeMind chce nas skusić możliwością „zostania jednoosobową ekipą budowlaną”, która zajmie się wznoszeniem zabudowań w różnych epokach historycznych i strefach klimatycznych. Ze steamowej karty katalogowej dowiadujemy się, iż dane nam będzie wznieść m.in. ” lepiankę w Afryce, igloo na Arktyce, dom kanadyjski, dom z bali na Syberii, tradycyjny dom z cegły, pustaka czy betonu i wiele, wiele więcej”.

Produkcja potrzebuje zebrać 31 tys. zł, a gdy piszę te słowa ma na koncie 2/3 tej kwoty. Każdy, kto zdecyduje się wpłacić pieniądze, otrzyma jej darmowe demo.

Projekt możecie wesprzeć pod tym adresem.

 

PS Gdy piszę te słowa w Polsce powstają także Builder Simulator (Live Motion Games), House Designer (SimFabric), Camping Builder (Two Horizons & The Dust), Arabia Palace Builder (Live Motion Games), House Flipper City (CreativeForge Games), Jungle House (SimulaM) oraz Tribe: Primitive Builder (Polyslash).