PolskiGamedev.pl: GameJam – Kto wystąpi i o czym opowie?

Nasi goście podpowiedzą, jak zacząć przygodę z branżą, zaprojektować system walki, stworzyć tytuł na iOS-y i Androida oraz gdzie szukać pracy w gamedevie. Wytłumaczą też, na czym polega “frankensztajnizacja gry jamowej” (vel “eugenika koncepcyjna”).

Za nami pierwszy ze streamów towarzyszacych PolskiGamedev.pl: Game Jam. Niżej podpisany ujawnił podczas audycji temat maratonu (“Polska w grze”), z kolei Robert Podgórski (BlackMoon Design) podpowiedział, od jakiej gry zacząć swoją przygodę z branżą.



Zgodnie z zapowiedziami rozdaliśmy kilkadziesiąt kodów. Widzowie mogli więc zdobyć klucze na Gamedeca, The Medium, Wanderlust: Travel Stories, Observer: System Redux, Ghostrunnera, Shinga!, Moonlightera, Children of Morta, Frostpunka, Liberated i Superhota… zapewniamy jednak, że wciąż trzymamy w zanadrzu ponad 500 (!) kluczy na polskie perełki. Choćby dlatego warto zaglądać przez najbliższy tydzień na naszego Twitcha, na którym codziennie o 17:00 będą występować kolejni wykładowcy.

We wtorek (20.07) za broń chwyci Maciej Szcześnik, prorektor Warszawskiej Szkoły Filmowej, a zarazem człowiek, który projektował systemy walki wiedźmińskiej trylogii. Nie dziwi więc, że Ów opowie nam właśnie o potyczkach (“Projektowanie combatu – jak walczyć skutecznie, a nie z wiatrakami“).

21.07 Michał Król (Toadman Interactive) ruszy z wystąpieniem o frapującym tytule: “Frankensztajnizacja gry jamowej, czyli eugenika koncepcyjna“. Warto wsłuchać się w jego słowa, bo Michał ma na koncie nie tylko pokaźne doświadczenie w “dużym” gamedevie (pracował m.in. w CD Projekt RED, Bloober Team, Techlandzie i 11 bit studios), ale również dziesiątki jamów na koncie (całkiem sporo: zwycięskich).

W czwartek (22.07) Honorata Najda i Agnieszka Besz (Ten Square Games) przybliżą widzom realia rynku mobilnego (“Szerokości, mobilki – projektowanie na iOS-y i Androida“). Dzień później (23.07) Filip Szeląg (Techland) zarzuci na tapet temat: “Praca w gamedevie – gdzie i jak jej (nie) szukać?“.

Pełną rozpiskę prelekcji (wraz z krótkimi notkami na temat naszych wykładowców) znajdziecie na oficjalnej stronie PolskiGamedev.pl: Game Jam.