Polska w grze #69: Supercenzura

Gdzie leży granica wolności wypowiedzi? Czy twórcy kultury cyfrowej mają prawo aktualizować swoje dzieła? I czy przypadkiem ich wówczas nie zepsują?

Temat zmian, jakich na lata po premierze dokonali autorzy Superhota VR, budzi zrozumiałe emocje. Kilka dni temu opublikowaliśmy zresztą felieton, który skrytykowała pewna część dziennikarskiej braci. Dwóch jej przedstawicieli – Aleksandra Borszowskiego (Draw Distance, Dwutygodnik) i Michała Chwistka (GRYOnline.pl) zaprosiliśmy przed mikrofony, by omówić ten problem możliwie szeroko.

Wspólnie zastanawiamy się, kiedy zmiany są akceptowalne, na ile autor ma kontrolę nad swoim dziełem po jego publikacji i czy gumkując, nie pozbawiamy się aby cennego historycznie materiału. W rozmowie nie zabraknie także wątków „Dziadów” Kazimierza Dejmka, transpłciowości w „Przyjaciołach”, wpływu „Wrogów publicznych” Michaela Manna na wzrost przestępczości oraz rozliczeń Larsa von Triera ze samym sobą…

…Zaraz, że co?!

Tu znajdziecie nagranie na Spotify:

Pod tym adresem nadajemy na Apple Podcasts.

Podcastu wysłuchaliście dzięki wsparciu partnerów portalu PolskiGamedev.pl: Totalizatora SportowegoKGHM Polska MiedźFundacji State of Poland, Fundacji Orlen i Fundacji ARP.