PlayWay: Giełda, mobile, wishlisty, preprodukcje

Krzysztof Kostowski przedstawia plany na przyszłość. 

Dwudziestominutowa prezentacja, którą założyciel PlayWay’a wygłosił za pośrednictwem YouTube’a, obfitowała w ogłoszenia. Dla osób, które chciałyby wysłuchać wersji audio, pozostawiam tutaj odnośnik:

 

Całej reszcie oferuję natomiast krótkie résumé:

  • Kostowski zaczął od pochwalenia się odbiorem prologu Succubusa, a więc “duchowego następcy” Agony, jednej z najgorzej ocenianych gier 2018. Darmowa wersja próbna faktycznie zbiera całkiem wysokie noty użytkowników (o czym szerzej pisał na naszych łamach Michał Amielańczyk).
  • Wygląda na to, że Junkyard Simulator i Bum Simulator zadebiutują już wkrótce. Obecnie oba tytuły są testowane przez wewnętrzny zespół PlayWaya i lokalizowane. Ten pierwszy ukaże się jeszcze w wakacje, ten drugi wymaga jednak więcej pracy.
  • Car Mechanic Simulator, House Flipper i Cooking Simulator wciąż sprzedają się “bardzo zadowalająco”. Trzeci z tytułów wkrótce powinien ukazać się w wersji mobilnej.
  • PlayWay planuje powołać spółkę zależną UserGaming, która będzie pomagać przy portowaniu jego produkcji na platformy mobilne.
  • PlayWay powołał spółkę zależną MobileWay SA, która ma pod sobą 10 zespołów.
  • Grupa PlayWay liczy sobie 59 spółek zależnych. Ok. 40 z nich planuje wejść na giełdę (m.in. MobileWay, Game Crafters Studio) lub już to zrobiło.
  • Wszystkie gry tworzone w ramach grupy PlayWay mają 8 milionów zapisów na wishlistach.
  • Zarząd powołał pięć nowych spółek akcyjnych (Game Crafters Studio, Soro Games, SimRail, GameFormatic, DreamWay Games).
  • Soro Games to 4-osobowa ekipa, która przygotowuje cztery preprodukcje (Bank Heist, Construction Machines 2022 i School Tycoon, Renovators Simulator). Kostowski podkreśla, że “experience zespołu jest znaczący”, ponieważ przygotował on wcześniej inne preprodukcje.
  • Phantom Doctrine 2 tworzą ludzie z Game Crafters Studio, a więc kilkudziesięciu studentów (absolwentów?) Politechniki Warszawskiej.
  • SimRail ma się zajmować “hardkorowymi” symulacjami pociągów.