[PAX West] Flooded

Polski solista przestrzega przed kryzysem klimatycznym. I bynajmniej nie zalewa!

Prototyp Flooded powstał na zorganizowanym przez KGHM Miedź Jamie. Tymoteusz Piasek wyniósł z niego trzecią nagrodę i przekonanie, że chce rozwinąć projekt. Z czasem uwierzyli w niego także sponsorzy, a „odwrócony city builder”, jak mówi o nim sam Piasek, zawitał na PAX East do Bostonu i na poznańskie PGA.

Do Seattle twórca przywiózł demo, o które – sam przyznaje – jest spokojny. Gracz natomiast luksusu spokoju nie ma; ledwie lądujemy na otoczonej morzem wysepce, licznik zaczyna odmierzać czas, po którego upływie woda zaleje kolejny poziom mapy. Rozpoczyna się wyścig, którego stawką jest przetrwanie górniczej kolonii. By zwyciężyć, musimy wyprodukować wodę, żelazo, miedź, ołów i elektryczność.

– To pozostałości Miedź Jamu – tłumaczy w rozmowie z PolskiGamedev.pl Piasek. – Oczywiście nie są to typowe dla strategii surowce. Z kolei bardziej klasyczne złoża kamieni czy drzewa to zabierające przestrzeń na wyspie przeszkody.

Gromadząc kruszce, staramy się awansować miasto, a finalnie zbudować arkę i odpłynąć w siną dal. Rozgrywkę w teorii możemy przedłużyć, stawiając sztuczne lądy… Autor zapewnia jednak, że zbalansował to rozwiązanie i nie może być ono traktowane jako exploit.

Tytuł jest niemal gotowy do (nomen omen) zwodowania na Steamie. Na premierę ma on zaoferować 12 poziomów po pół godziny każdy. Piasek ma ambicję do samego końca serwować nam nowe mechanizmy i pomysły.

Ponadto developer przygotował trzy poziomy trudności, kampanię (zresztą całkiem dowcipną!) i tryb endless. Myśli też nad dodaniem edytora poziomów, ale – zastrzega – to dalekosiężna przyszłość.

Co chce swoim debiutem przekazać?

– Przede wszystkim: przestrzec przed skutkami kryzysu klimatycznego, do którego gra odnosi się również w mechanice. Wszystkie budynki pozyskują energię z wiatraków i elektrowni geotermalnych.

Więcej o Flooded dowiecie się ze steamowej karty katalogowej, za pośrednictwem której dostępne jest zresztą demo.

Grę zaprezentowano na polskim stoisku zorganizowanym przez Fundację Indie Games Polska oraz Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych.