Historia Neka spróbuje powtórzyć sukces Kronik Myrtany

Kolejny zespół modderów bierze na warsztat 20-letniego klasyka Piranha Bytes.

Amatorzy z Silver Ore Team planują osnuć swą grę wokół historii Neka, strażnika Górniczej Doliny, którego ciało odkrywaliśmy w pierwszej części niemieckich rolplejów. Ich darmowy dodatek do Gothica II: Nocy Króla zadebiutuje w bliżej niesprecyzowanej przyszłości; jak zapowiada w jego pierwszym trailerze Piotr Czaplicki:

„Wrzuceni w najgorsze odmęty pełne kryminalistów oraz niebezpieczeństw w postaci różnej maści potworów, poznamy historię rozdartego człowieka, który nie zgadza się z metodami narzuconymi w Starym Obozie”.

Akcja ma się rozgrywać na dwa lata przed przybyciem Bezimiennego do Górniczej Doliny. A choć obszar rozgrywki niby dobrze znamy, zespół planuje rozbudować go o kolejne lokalizacje. Dojrzały (przynajmniej na poziomie deklaracji) scenariusz ma być wierny gothicowemu kanonowi, natomiast zadania, przed jakimi staniemy, będą ponoć bardziej skomplikowane niż w pierwowzorach.

Całość oparto na tyleż klasycznym, co archaicznym silniku ZenGin, a soundtrack ma przypominać oryginalne kompozycje Kaia Rosenkranza.

Ekipa Silver Ore Team szuka obecnie osób, które mogłyby wesprzeć ją przy projekcie (formularz zgłoszeniowy znajdziecie pod tym adresem). Być może zachętą dla twórców (in spe) okaże się zresztą wspomniana już zapowiedź modyfikacji?

O projekcie piszemy tym chętniej, że niedawne Kroniki Myrtany (również oparte na gothicowej technologii) okazały się jedną z najlepszych polskich modyfikacji w historii. Po debiucie tytuł zebrał na Steamie „przytłaczająco pozytywne” oceny (98% przychylnych opinii z niemal 11,5 tys. not wystawionych ogółem), w głosowaniu użytkowników ModDB dorobił się miana „moda roku”, a później moda dekady„. Ma on na koncie cztery nominacjw do Digital Dragons Awards.

O tym, czy tworzenie modyfikacji może być furtką do „dużego” gamedevu, Jak zorganizować zespół, który pracuje nad grą z doskoku i skąd pozyskać finansowanie na taki projekt – dowiecie się z drugiego numeru magazynu „PolskiGamedev.pl”. Na okoliczność artykułu „Moda na moda” przepytaliśmy nie tylko autorów Kronik Myrtany, ale także rimejku Vampire: The Masquarade – Redemption czy Nowych Opowieści z Wybrzeża Mieczy.