Gothic II: Kroniki Myrtany – Dwugodzinny (!) fragment rozgrywki

Polski prequel Gothica zaprezentował się nam w pełnej krasie.

Akcja powstającego od 2015 modu ma się toczyć na 10 lat przed tym, jak magiczna bariera oddzieliła Górniczą Dolinę od reszty świata. Wulkaniczna wyspa Archolos, na którą trafimy, wydaje się jednak do Khorinis całkiem podobna (inna rzecz, że boryka się ona nie z orkami, ale z kryzysem uchodźczym). Więcej o uniwersum tytułu, jego historii oraz o problemach, na jakie natrafiają twórcy majstrując przy silniku dwudziestoletnich (!) RPG-ów przeczytacie pod tym adresem.

Wiadomo już, że pierwsza z części modyfikacji zadebiutuje jesienią. Zespół SoulFire pokazywał ją dotychczas we fragmentach, ale tym razem postanowił zagrać z nami w otwarte karty: podczas wczorajszego streama pokazano kilka zadań (w tym początek łańcucha questów, jaki pozwala nam dołączyć do straży miejskiej), zabrano protagonistę do karczmy, na bagna i do kompleksu jaskiń, polecono mu zawalczyć z topielcami i zasięgnąć języka u masy enpeców (nadmieńmy, że dubbing jest tymczasowy i nijak nie obrazuje on docelowej jakości).

Długi gameplay to zarazem okazja, by wsłuchać się w autorskie kompozycje i zastanowić nad pewnymi korektami względem pierwowzoru (vide nowe okno ekwipunku).