Ghostrunner to jedna z najlepiej sprzedających się polskich gier 2020…

…aczkolwiek apetyty były ZNACZNIE większe.

Duet All in! Games (wydawca) i One More Level (producent) pochwalił się, że krajowa wariacja na temat Mirror’s Edge’a skusiła w ubiegłym roku ponad 500 tys. graczy. Piotr Żygadło, prezes pierwszej z firm, tłumaczy, że to wynik nawet lepszy, niż zakładano:

– Gdy ustalaliśmy cel na początku naszej współpracy ze studiem developerskim One More Level, zakładaliśmy łączną sprzedaż na poziomie 400 tys. egzemplarzy. Takimi też szacunkami kierował się biegły przy wycenie wartości firmy. Poziom ten udało się osiągnąć w zaledwie dwa miesiące (…) Pół miliona sprzedanych sztuk poprzez wszystkie sklepy i platformy to wynik, który nas cieszy i pokazuje, że nasza strategia zmierza we właściwym kierunku.

Prezes podkreślił, że studio zamierza nadal rozwijać świetnie ocenianego Ghostrunnera o aktualizacje, “duży dodatek DLC” oraz przeportować projekt na konsole aktualnej generacji (dotychczas zadebiutował na pecetach, PS4, XBO i – ku pewnemu zaskoczeniu – na Switchu). Żygadło wydaje się liczyć na sprzedażowy “długi ogon” na miarę Green Hella. (Który – przypomnijmy – w listopadzie 2019 mógł się pochwalić sprzedażą na poziomie 300 tys. sztuk, a rok później, dzięki regularnym aktualizacjom i dodatkom, wywindował ten wynik do 1,5 mln egzemplarzy).

Czy pół miliona kopii to dużo? I tak, i nie. Trudno bowiem zakładać, że gra szybko dobije do pułapu, który Żygadło zakładał tuż po jej debiucie w rozmowie z PAP Biznes:

– Byłbym zaskoczony, gdybyśmy nie przekroczyli miliona sprzedanych kopii, natomiast nie mamy w tej chwili aktywowanych wszystkich rynków. Trudno zatem powiedzieć, czy milion kopii to cel na ten rok, czy na pierwsze dwanaście miesięcy. Będziemy w stanie więcej powiedzieć za parę tygodni, jak wygląda przyjęcie gry w Azji i na Switch. Chcielibyśmy, żeby to było kilka mln kopii w ciągu dwunastu miesięcy, ale zobaczymy, czy nam się to uda.

Dodajmy, że przed premierą apetyty były jeszcze większe. Warto w tym miejscu przywołać rozmowę z Money.pl, w której prezes mówił o nawet trzech milionach. Jak twierdził:

– Zbiera on (Ghostrunner – dop. red.) bardzo dobre recenzje od graczy i dziennikarzy oraz regularnie wspina się na Liście Życzeń na platformie Steamie, zbliżając się do pierwszej ’20’. W tym, by w pełni wykorzystać jego potencjał pomoże współpraca z 505 Games (…) Jeśli sami bylibyśmy w stanie sprzedać milion kopii, to z nimi sprzedamy trzy miliony.

Koszty produkcji wyniosły ok. 2,5 mln euro.

Ostatnie wieści z obozu One More Level otrzymaliśmy w grudniu, gdy grę rozbudowano o (jeszcze) wyższy poziom trudności i Winter Pack DLC.