Clash II: Premiera za pasem… a gry wciąż nie pokazano

Jak tak dalej pójdzie, to polski kuzyn Heroes of Might & Magic zdąży się ukazać, nim Prime Bit Games zademonstruje choć minutę gameplayu.

Clash II to projekt-zagadka. Rzecz odwołuje się do wydanej w 1998 strategii Longsoft Multimedia, od której swoje kariery w branży zaczynali Jerzy „Mac Abra” Poprawa (późniejszy redaktor naczelny „CD-Action”) i Adam „Scorpik” Skorupa (kompozytor m.in. Wiedźmina 2, Painkillera czy Green Hella).

Za sequel odpowiada szerzej nieznana ekipa Prime Bit Games, w której portfolio znajdziemy produkcje mobilne: karciankę Magic Nations, platformera Caveman Chuck czy labiryntówkę Go! Birdie. Dotychczas zespół udostępnił jedynie cinematk i garść screenów (zresztą niezbyt wyględnych), stroniąc jednak od zaprezentowania rozgrywki. Wiadomo jedynie, że w grze pokierujemy dwoma plemionami (czystowierców i innowierców), którzy na pięćdziesiąt lat po wydarzeniach oryginału znów stają naprzeciw sobie. Obie strony konfliktu mają dysponować oddziałami „które znamy z kronik i historii” oraz bohaterami rodem z mitologii i legend.

„To, jak poprowadzimy własne królestwo – poprzez bitwy, zawieranie przymierzy, dyplomację, rozwój technologiczny i duchowy, będzie miało duży wpływ na kształt rozgrywki. W trakcie kampanii przemierzymy niemal cały kontynent, gdzie będziemy mogli stawić czoło dzikim bestiom, odnaleźć skarby i pradawne miejsca kultów. Ponadto, napotkamy maruderów i dezerterów oraz wykonamy wiele dodatkowych zadań, które czekają skryte na niezlęknionych poszukiwaczy”

– reklamują na oficjalnej stronie twórcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że choć tytuł miał do nas trafić w IV kwartale tego roku, ostatecznie zadebiutuje on 7 kwietnia 2022. W dniu premiery za Clasha II zapłacimy 100 zł, ale preordery można nabyć z trzydziestoprocentową zniżką.