Clash II: „Polscy Heroesi” dostali wreszcie zwiastun

Ale nie siodłajcie jeszcze koni, na pokaz rozgrywki przyjdzie nam bowiem poczekać.

Facebookowa strona drugiego Clasha będzie wkrótce obchodzić dwulecie istnienia, ale projekt wciąż jest cokolwiek tajemniczy. Z jego steamowej karty katalogowej oraz strony oficjalnej dowiadujemy się, że akcja ma się toczyć pięćdziesiąt lat po wydarzeniach z oryginału; czystowiercy wygrali wojnę i śmiało szerzą swoją religię na ziemiach Karkhanu, co jednak spotyka się z oporem ze strony innowierców.

Ekipa Prime Bit Games obiecuje dwie kampanie: jako religijni dewoci pokierujemy bohaterem, który zmierzy się z niejakim Wilhelmem (ów utracił przychylność przywódcy religijnego). Protagonistka pogan zjednoczy zwaśnione plemiona, by te stanęły naprzeciw najeźdźcy. Obie strony konfliktu mają dysponować oddziałami „które znamy z kronik i historii” oraz postaciami rodem z mitologii i legend.

Mimo rychłej premiery (IV kwartał 2021) na pecetach i Switchu, wciąż nie wiadomo, jak gra właściwie będzie wyglądać. Do tej pory udostępniono raczej… nieprzeestetyzowane screeny…

…i ani kawałka gameplayu. Właśnie dostaliśmy natomiast cinematik, na którym wrogie armie ścierają się w boju, a następnie jedna z nich wsłuchuje się w drętwe przemówienie dowódcy, a druga ubolewa nad kształtem świata przedstawionego.

Za wydany w 1995 oryginał odpowiada studio Leryx Longsoft (Lew Leon), któremu zamarzyła się krajowa odpowiedź na sukces Heroes of Might & Magic czy (ciut już zapomnianego) Warlords. Podobnie jak w klasyku New World Computing, również tu podejmujemy decyzje na mapie strategicznej, a na pokrytych siatką polach walki toczymy turowe bitwy.

Warto wspomnieć, że pierwsze szlify zdobywał na grze Adam Skorupa, późniejszy kompozytor muzyki do Wiedźmina, cyklu Gorky, Shadow Warriora, Green Hella i Ancestors: Legacy.