AirportSim pozwoli poznać pracę obsługi naziemnej lotniska

Za tytuł odpowiada MS Games, które zaprosiło do pomocy MK Studios – weteranów modów do Microsoft Flight Simulator.

Wcielając się w członków załogi obsługi jednego z czterech lotnisk, gracz będzie odpowiedzialny za kompleksowe przygotowanie samolotów do odlotu. Będzie musiał przewieźć i bezpiecznie dostarczyć bagaż, zatankować i holować maszynę, dostarczyć prąd, podstawić rękaw dla pasażerów – wszystko według planu. Niestety szyki pokrzyżować może pogoda czy różne zdarzenia losowe, więc zorganizowana ekipa naziemna musi być gotowa dosłownie na wszystko. W AirportSim będzie także tryb kooperacji, co pozwoli na stworzenie sprawnej załogi i odpowiednie rozdzielenie pracy.

Integracja z Steam Workshop pozwoli tworzyć własne rozkłady lotów, wygląd maszyn, a nawet założyć własną linię lotniczą, która będzie obsługiwana w obiektach innych graczy.

Twórcy zapowiadają scenariusze oparte na prawdziwych danych dotyczących lotów. Do dyspozycji mają być oddane cztery lotniska, powstałe na bazie istniejących lokacji: Vágar, Keflavik, Key West oraz Frankfurt. Dodatkowe obiekty będą dostępne w formie dodatków w późniejszym okresie. Co ciekawe, w trailerze jest prezentowane logo Lotniska Chopina w Warszawie, ale nie ma go w podstawowej wersji gry. Będą licencjonowane pojazdy techniczne, najpopularniejsze samoloty cywilne, takie jak np. Boeing 737-800 czy Airbus A320 NEO i kilka trybów gry.

Fani samolotów powodów do narzekania nie mają. Rodzime studia tworzą także Airport Contraband i Airport Renovator, więc w dziedzinie lotnictwa będzie spory wybór. Premiera AirportSim w drugim kwartale 2023 roku na PC i konsoli Xbox Series X|S.