PGA: Zapraszamy na stoisko PolskiGamedev.pl

Porozmawiamy na nim o chińskiej ekspansji i niemieckiej cenzurze, sklepie Epic Games i loot boksach, polskich mediach i dostępności. Podpowiemy też, w jaki sposób znaleźć pracę w gamedevie i wyprawimy się do czarnobylskiej zony.

Poznań Game Arena za pasem; warto więc zdradzić, kogo usłyszycie na małej scenie stoiska PolskiGamedev.pl (hala 5A) i właściwie o czym będziemy dyskutować z zaproszonymi gośćmi.

PIĄTEK, 15:00

Zyski (finansowe) i straty (wizerunkowe)

Ekskluzywność na Epic Games Store, DLC, loot boksy, unijne dotacje, konwersje, Kickstarter i Fig… twórcy gier mają coraz więcej sposobów, by radzić sobie z rosnącymi budżetami. Które z nich przynoszą zyski, a które – wizerunkowe straty porozmawiają Mateusz Wcześniak (Movie Games), Jakub Misztal (Ten Square Games) i Borys Zajączkowski (11 bit studios)

 

PIĄTEK, 16:00

Chiny a Hearthstone, Niemcy a Wolfenstein, Japonia a Wiedźmin

By zadebiutować na całym świecie, twórcy gier godzą się na ustępstwa. W Chinach PUBG Mobile pojawiło się pod tytułem Game for Peace (krew zastąpiono zielonymi błyskami, a animację śmierci – machaniem zwycięzcy na do widzenia). W niemieckim wydaniu Wolfenstein: The New Colossus Führera przemianowano na „kanclerza” (uprzednio zgoliwszy jego wąs). W japońskiej wersji Wiedźmina postaciom kobiecym trzeba było zasłonić sutki. O tym, jak wielka polityka wpływa na to, w co gramy, opowiedzą Paweł Miechowski (11 bit studios), Artur Ganszyniec (Walkabout), Konrad Czernik (Flying Wild Hog) oraz Damian Jaśkowski (Instytut Polski w Chinach) 

 

SOBOTA, 14:00

Media o grach w Polsce: Gdzie zmierzamy, skąd przychodzimy?

Jak polskie portale i czasopisma wyglądają na tle swoich zachodnich odpowiedników? Czym się zajmują, a czym powinny się zajmować? Jak walczyć ze spadającym czytelnictwem i odpływem odbiorców w kierunku Twitcha i YouTube’a? Jak gry wideo odnajdują się w mediach głównego nurtu? Na te i inne pytania odpowiedzią Roger „Roger” Żochowski (PPE.pl, PSX Extreme), Marcin „Borek” Borkowski (PIXEL), Maciej „MQc” Kuc (dziś: G2A, kiedyś: redaktor naczelny CD-Action) oraz Grzegorz Wojnarowski (WP.pl). Spotkanie poprowadzi Mateusz „Papkin” Witczak.

 

SOBOTA, 16:00

Jak zacząć pracę w branży?

Porozmawiajmy o tym, na ile furtką do gamedevu mogą być wyższe uczelnie, a na ile: gamejamy i hackathony. A poza tym: od kogo się uczyć, gdzie i na jakie stanowisko aplikować, jakie kompetencje mogą nam pomóc, a które błędy – pogrzebać marzenia o etacie. Na zawarte w tytule „Jak zacząć?” odpowiedzą Maciej Miąsik (Pixel Crow), Iga Smoleńska (Techland), Michał Król (Techland) oraz Wojciech Pazdur (The Farm 51).

 

SOBOTA, 17:00

Gry (nie)dostępne

Pod niedawnym listem otwartym, mającym zwrócić uwagę polskich twórców na kwestię dostępności, podpisały się CD-Action, GRYOnline.pl, PSX Extreme, Komputer Świat, PIXEL, PPE.pl, Filmweb, Gram.pl, PC Format, Fundacja Indie Games Polska oraz wiele organizacji pozarządowych. Dlaczego tak ważne jest, by wychodzić naprzeciw różnym graczom, również tym z niepełnosprawnościami (i dlaczego jest to zyskowne również dla twórców i pełnosprawnych odbiorców) opowiedzą Rafał Piechocki (Poznańska Gildia Graczy), Karolina Stachowiak (Poznańska Gildia Graczy), Tomek Grochowiak (MoaCube) i Miłosz Białas (QLOC). 

 

NIEDZIELA, 12:00
„Jak zeskanowaliśmy czarnobylską zonę?”

Wojciech Pazdur opowie ze sceny o pracach nad Chernobylite’em i Charnobylem VR, tytułami, które wymagały od swoich twórców wyprawy do Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej. Prezes The Farm 51 zdradzi kulisy przygotowań, wytłumaczy, w jaki sposób działa fotogrametria, jakich narzędzi używają polscy producenci, jak przetworzyć pozyskane dane… i jak to wszystko poskładać później w grę.

 

Na stoisku PolskiGamedev.pl pojawią się również wolontariusze, którzy zaproszą najmłodszych uczestników PGA do programistycznych zabaw. Zwieńczeniem akcji będzie konkurs z nagrodami.