Warsaw: Powstańcy bronią Warszawy również na konsolach

Wydaje niezawodne Crunching Koalas.

Niemal równo rok po pecetowej premierze Warsaw, inspirowana Darkest Dungeon strategia od duetu gaming company & Pixelated Milk (który zajął się również portami) debiutuje na PS4 (29 września), Switchu (1 października), i XBO (dzień później). Na zwiastunie premierowym nie brak ślicznych artworków (inspirowanych pracami Mike’a Mignoli), dramatycznej narracji oraz postaci o swojsko brzmiących pseudonimach.

Dla przypomnienia: podczas 63 dni zarządzamy kryjówką, manewrujemy po planach stolicy i toczymy turowe potyczki. Ozdobą produkcji są znane polskiemu odbiorcy lokacje i rekwizyty, potykamy się m.in. na Polach Mokotowskich i w Łazienkach, korzystając z pistoletów maszynowych Błyskawicza oraz walcząc z minami samobieżnymi Goliat.

Dla porządku dodajmy, że pecetowy debiut Warsaw spolaryzował krytyków, którzy docenili wierność historycznym realiom, ale narzekali na stan techniczny builda oraz powtarzalność zabawy. Na Metakrytyku średnia ocen zatrzymała się na poziomie 62% (z 32 recenzji). Warto jednak nadmienić, że pierwsze oceny edycji konsolowych są pozytywne. Video Chums nagrodziło tytuł „czwórką” (w pięciostopniowej skali), doceniając wysoki poziom trudności oraz historyczną podbudowę. Analogiczną notę wystawił krytyk TheXboxHub, punktując „angażujące” potyczki i „znakomity” kierunek artystyczny .