Sztuczna inteligencja upiększyła Wiedźmina

Dzięki jednemu z użytkowników znanego portalu dla modderów – Nexus Mods, dwie pierwsze części serii Wiedźmin wyglądają od teraz znacznie lepiej.

Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która znacznie przyspieszyła proces podciągania rozdzielczości, Wiedźmin otrzymał ostrzejsze tekstury. Pierwszy z modów podnosi do 2K wygląd postaci i potworów, a druga do 4K m.in. nieba, gwiazd, Słońca czy Księżyca. Efekt można sprawdzić na stronie Nexus Mods.

W przypadku Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, największe zmiany dotyczą głównych postaci z gry, broni Geralta oraz potworów, które zyskały rozdzielczość 4K. Trochę mniejszej modyfikacji uległa dzika zwierzyna, przeciwnicy ludzcy i napotykani NPC, bo tu tekstury zostały podciągnięte do 2K. Także i te zmiany są dostępne za darmo na stronie Nexus Mods.

Pierwsza część Wiedźmina studia CD Projekt RED miała pecetową premierę w październiku 2007 roku. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zadebiutował na PC w maju 2011 r., a na Xboksie 360 w kwietniu 2012 r.