Ruszyło trzecie zadanie w konkursie tworzenia shaderów

Ogłaszamy trzecie z zadań, w trwającym całe wakacje wieloboju, sprawdzającym umiejętność tworzenia jak najwydajniejszych shaderów.

W połowie maja informowaliśmy o konkursie na programowanie shaderów, który miał sprawdzać umiejętność tworzenia jak najbardziej wydajnych i spełniających określone warunki shaderów, które następnie weryfikowane są przez eksperymentalny procesor graficzny Optilion VGPU-1. Wciąż dostępne są pierwsze dwa zadania – znajdziecie je tutaj oraz tutaj, a czas na ich wykonanie macie do końca trwania całego konkursu.

Nowe zadanie, dostępne w tym miejscu skupia się na optymalizacji istniejącego już shadera używanego w scenie z ray tracingiem. Shadertoy napisany jest w języku GLSL, a zadanie opracował Krzysztof Narkowicz. Na stronie znajdziecie też bazę wiedzy związaną z programowaniem shaderów oraz forum, na którym można zadawać pytania, gdyby pojawiły się jakieś niejasności.

Konkurs organizuje Fundacja Indie Games Polska, a finansowany z budżetu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Dialog”.