Promocja Polski poprzez gry wideo

Jak skutecznie promować nasz kraj poprzez najpopularniejsze medium XXI wieku?

W piątek w Warszawie eksperci podejmą temat powstających w naszym kraju gier oraz ich wpływie na rozpoznawalność Polski na świecie. Szacunki mówią o wciąż rozrastającej się grupie 3 miliardów graczy, których spotkać można w praktycznie każdym zakątku globu. Dzięki skoordynowanym i przemyślanym działaniom oraz wykorzystaniu nowoczesnych technologii informatycznych można dotrzeć do każdego z nich, podnieść skuteczność promocji Polski za zagranicą, która jest relatywnie mało znana w wielu regionach świata.

Dzisiejszy gracz nie szuka tylko nowych gier z wyróżniającą się grafiką i oryginalną zawartością, ale także wciągającą fabułą. To miejsce, gdzie scenariusze na podstawie polskiej literatury i historii mają szansę zaistnieć w świadomości milionów osób. Za potencjalnym sukcesem komercyjnym szły by korzyści wizerunkowe Polski, promocja naszych dokonań, kultury oraz wydarzeń związanych z naszym krajem. To miejsce dla wielu pomysłów rodzących się w 500 rodzimych firmach produkujących gry.

Polski gamedev to nie tylko rozpoznawalna seria Wiedźmin, stworzona na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego. Komercyjny sukces i setki prestiżowych nagród przełożyły się na powstanie popularnego serialu. Tym samym książki, gry i produkcja Netfliksa napędzają się wzajemnie, globalnie promując markę, ale i nasz kraj. Podobną próbę podjęło Anshar Studios z grą Gamedec opartej na prozie Marcina Przybyłka czy studio Starward Industries, które produkuje The Invincible inspirowaną książką „Niezwyciężony” Stanisława Lema. Przykładów z roku na rok jest coraz więcej.

W polskiej literaturze jest wiele dzieł, który mogyłby być kanwą nowych gier, a burzliwa historia naszego kraju kryje wiele praktycznie gotowych scenariuszy. Rodzimi twórcy są cenieni na świecie, tworzą wiele tytułów coraz mocniej zaznaczających swoją obecność i jest to idealny moment na ich promocję, jak to ma miejsce w przypadku wspierania przez państwo produkcji filmowej czy muzycznej. Gry wykorzystujące polską historię czy literaturę powinny być też promowane na całym świecie przy wsparciu instytucji państwowych. W końcu wszystkim zależy na tym, by Polskę poznało jak najwięcej ludzi na świecie. Gry wideo są idealnym medium do takich działań.

Panel ekspercki „Gry wideo w promocji Polski” organizowany jest przez Instytut Nowych Mediów i Technologii. Odbędzie się w piątek 16 grudnia o godzinie 12:30 w warszawskim Centralnym Domu Technologii. Dyskusja będzie się koncentrować na omówieniu najlepszych praktyk światowych oraz udanych strategii zrealizowanych przez polskie zespoły developerskie.

Prowadzącym będzie dziennikarz ekonomiczny Ernest Bodziuch.

W panelu uczestniczyć będą:

Konrad Szeląg (Agencja Rozwoju Przemysłu);
Paweł Miechowski (11 bit studios);
dr Jakub Marszałkowski (Politechnika Poznańska)
Kuba Wójcik (Star Drifters);
Marek Czerniak (Atomic Wolf);
Mateusz Witczak (PolskiGamdev.pl).

Transmisję z wydarzenia „na żywo” poprowadzą: Wirtualna Polska i CD-Action.

Partnerem merytorycznym jest Indie Games Polska.

Partnerami wydarzenia są Totalizator Sportowy oraz Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju.