Polska w grze #63: Błont

Porozmawiajmy o błędach; zarówno własnych bolączkach, jak i wpadkach „PSX Extreme”, „CD-Action”, CD-Projektu, CI Games, BioWare czy Telltale. Kiedy mogą one stanowić kapitał, jak na nie zareagować i czy powinniśmy przekreślać ich autorów?

Czytelnicy naszych mediów społecznościowych (Facebook, Twitter) doskonale wiedzą, że już wkrótce do naszych podcastów dołączą formaty audiowizualne. By być precyzyjnym: to „już wkrótce” miało nastąpić wczoraj.

Ponieważ jednak natrafiliśmy na istotne problemy techniczne, premierę musieliśmy nieco przełożyć, obiecując w zamian niewielką niespodziankę. Raz jeszcze zaprosiliśmy więc Agnieszkę Borysiuk (Longterm Games) i Barnabę Siegla („CD-Action”), wraz z którymi rozmawiamy o… problemach właśnie. Wychodzimy od oskarżonej o body shaming redakcji „PSX Extreme”, by następnie samemu uderzyć się w piersi. W naszej dyskusji aż gęsto o kryzysów wizerunkowych, z którymi w ostatnich latach mierzyły się studia gamedevowe (i redakcje mediów branżowych). Nie zabraknie też tematów właściwego portretowania na ekranach kobiecości, oskarżeń o seksizm i transfobię, kontrowersyjnych eventów, „nadpisywaniu” remasterów, by ich treść lepiej odpowiadała współczesności, czy…

…zresztą, posłuchajcie sami. Dawno nie gościliśmy w studiu równie rozgadanych, dygresyjnych interlokutorów.

Tu znajdziecie nagranie na Spotify:

Pod tym adresem nadajemy na Apple Podcasts.

Podcastu wysłuchaliście dzięki wsparciu partnerów portalu PolskiGamedev.pl: Totalizatora SportowegoKGHM Polska MiedźFundacji State of Poland, Fundacji Orlen i Fundacji ARP.