Polska w grze #55: Projektowanie uniwersalne

Jak projektować, by nie wykluczać, opowiedzą przedstawiciele Poznańskiej Gildii Graczy, Fantasyexpo, Polskiej Ligi Esportowej oraz Game The Same.

Termin dostępność (z ang. accessibility) z roku na rok nabiera na znaczeniu. W ubiegłym roku na The Game Awards wręczono (po raz pierwszy w historii!) nagrody dla tytułów najlepiej dostosowanych do potrzeb graczy z niepełnosprawnościami (wygrało, bez zaskoczenia, The Last of Us II). Temat rezonuje również na krajowym poletku, że wspomnę tylko współorganizowaną przez PolskiGamedev.pl konferencję Games for Impact.

W pięćdziesiątym piątym odcinku „Polski w grze” wzięliśmy na tapet właśnie dostępność. Co to właściwie takiego – wytłumaczy Rafał Piechocki, aktywista Poznańskiej Gildii Graczy. Justyna Oracz (Fantasyexpo) i Asia Marks (Polska Liga Esportowa) opowiedzą o „Gamingu bez barier„, inicjatywie, która ma otworzyć e-sport dla osób Głuchych. Z kolei Dominik Dagiel (Game The Same) przybliży słuchaczom Rosemary’s Fate, a więc przygodówkę, która ma być atrakcyjna zarówno dla widzących, jak i niewidomych odbiorców.

Tu znajdziecie nagranie na Spotify:

Pod tym adresem nadajemy na Apple Podcasts.

Twórców, którzy chcieliby projektować swoje gry w sposób dostępny, odsyłamy do wytycznych Microsoftu oraz niezwykle przydatnego zbioru wskazówek Game Accessibility Guidelines.

Podcastu wysłuchaliście dzięki wsparciu partnerów portalu PolskiGamedev.pl: Totalizator Sportowego, KGHM Polska Miedź, Fundacji State of Poland, Fundacji Orlen i Fundacji ARP.