Pixel Awards Europe 2022: Znamy zwycięzców!

Statuetki zabiorą do domu żywe trupy, samurajowie oraz samotne matki. Nie zabrakło także wyróżnień specjalnych.

Krótko, bo cały nasz newsroom jest na Pixel Heaven i nie ma komu pisać rozwlekłego newsa… Zwycięzcami tegorocznego rozdania Pixel Awards Europe okazały się:

BEST ART

  • OPUS: Echo of Starsong – Full Bloom Edition
  • Sifu
  • Trek to Yomi

BEST AUDIO

  • Dying Light 2: Stay Human
  • Shadow Warrior 3
  • Trek to Yomi

BEST GAMEPLAY

  • Dying Light 2: Stay Human
  • Sifu
  • Tandem: A Tale of Shadows

BEST STORY

  • Best Month Ever!
  • Growing Up
  • OPUS: Echo of Starsong – Full Bloom Edition

Retro Roots

  • Astral Ascent
  • McPixel 3
  • Super Catboy

Big Bang!

  • McPixel 3
  • Trek to Yomi
  • UNABLES™

Indie Grand Prix

  • McPixel 3
  • Tandem: A Tale of Shadows
  • UNABLES™

Big Fish Grand Prix

  • Dying Light 2: Stay Human
  • Sifu
  • Trek to Yomi

Z okazji 10-lecia imprezy nie zabrakło wyróżnień specjalnych. Statuetki odebrali przedstawiciele AtariOnline.pl, Bloober Team (nagroda „High from the bottom”), Speccy.pl, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki z Katowic oraz Warszawska Szkoła Filmowa.

Za najlepszą grę, która powstała w Warszawie uznano Shadow Warriora 3 (Flying Wild Hog).

Przypomnijmy, że łącznie twórcy z całej Europy przesłali kapitule aż 153 gry!

O zwycięskich tytułach zadecydowało jury w następującym składzie:

Marcin Borkowski
Dawny redaktor naczelny legendarnego Top Secretu, obecnie autor magazynu PIXEL.

Asia Buganik
W branży wystarczająco długo, by odróżnić A od Ą. Wcześniej w cdp.pl, QLOC, Crunching Koalas, a od 2018 na pokładzie GOG, gdzie zajmuje się global PR i marketingiem oraz badaniami konsumenckimi. Wielka fanka indyków i kotów.

Marcin Drews
Dziennikarz, pisarz, scenarzysta, nauczyciel akademicki, specjalista ds. PR i nowych mediów, współpracownik magazynu PIXEL, wielbiciel gier. Twórca przygodówek niezależnych.

Liz Katrin
Wokalistka i twórczyni muzyki do gier wideo i filmów. Geek, nerd, gamerka. Śpiewa w przeróżnych stylach i językach (również fikcyjnych) oraz udziela głosu postaciom z gier.

Michał Król
Pasjonat i kolekcjoner polskich gier, dziennikarz promujący rodzime produkcje i firmy z gamedevu. Redaktor i analityk PolskiGamedev.pl i twórca bloga Graczpospolita.pl. Współprowadzący audycji Giermasz w Radiu Szczecin, gdzie prowadzi także kącik „Gramy po polsku” poświęcony polskim grom. Członek redakcji miesięcznika PSX Extreme, recenzent i autor stałej rubryki „Dobre, bo polskie”. Webmaster oraz specjalista ds. nowych i social mediów.

Krzysztof Maliński
W branży gier od kilkunastu lat. Zajmował się designem, zarządzaniem projektami oraz programowaniem. Aktualnie Senior Programista w Huuuge Games. Jako wykładowca na bydgoskim UTP prowadzi zajęcia z zakresu projektowania i programowania gier oraz współpracuje ze specjalizacją Gamedec na bydgoskim UKW. „Po godzinach” twórca niezależny w Insane Code.

Artur Maksara
Z branżą gier związany od 2009 roku. Członek i współzałożyciel Fundacji Indie Games Polska. Zaczynał jako tester QA oraz specjalista od lokalizacji i tłumaczeń, później zajmował się m.in. projektowaniem poziomów i produkcją Shadow Warrior 1 i 2. Obecnie Senior Developer Relations Manager w Intelu.

Jakub Marszałkowski
Organizator Game Industry Conference, jeden z założycieli i członek Rady Fundacji Indie Games Polska, badacz i wykładowca na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej. Wyróżniony Doroczną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako organizator i promotor wspierający polskich twórców gier.

Paweł Schreiber
Prowadzi bloga Jawnesny.pl, wybitny znawca gier i popkultury, wykładowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, autor miesięcznika PIXEL.

Agnieszka Szóstak
W branży gier od zawsze, choć początkowo była to raczej nieformalna relacja. Redaktorka strony internetowej Adventure Zone i współautorka magazynu CD Action. Przez kilka lat pracowała jako PR Specialist w studiu CD Projekt RED, odpowiadając za serię Wiedźmin i Cyberpunk 2077. Teraz zarządza własną firmą PR Outreach, pomagając niezależnym deweloperom skutecznie komunikować świat o ich niesamowitych grach.

Rafał Szrajber
Organizator konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych oraz konkursu Game Graphics Contest, branżowych inicjatyw dedykowanych studentom i uczniom. Wykładowca Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz Instytutu Informatyki Politechniki Łódzkiej, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu narracji poprzez przestrzeń oraz projektowania gier. Ambasador edukacji branżowej i współpracy międzyuczelnianej. W wolnym czasie niezależny twórca ukierunkowany na wykorzystanie dziedzictwa jako nośnika soft power.

Mateusz Witczak
Wydawca PolskiGamedev.pl. Krytyk, felietonista, dziennikarz, przez wiele lat szef działu publicystyki w miesięczniku „CD-Action”. O grach pisał m.in. w „Playu”, „PC Formacie” i „Playboksie”, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuje z Dwutygodnikiem, a w „Polityce” publikuje teksty poświęcone mniejszościom i wykluczeniu.