PCLab.pl nie żyje

Niech żyje Komputerswiat.pl!

Popularna strona o technologiach kończy działalność po blisko 18 latach! Jak czytamy w ostatnim wpisie w jej historii, powodem jest decyzja wydawcy (Ringier Axel Springer), który wyraźnie stawia na centralizację.

“Drodzy Czytelnicy

Czytacie właśnie ostatni, opublikowany na łamach serwisu PCLab.pl, artykuł. Zmieniamy się, zgodnie ze strategią firmy stawiamy na jedną silną markę, integrując wszystkie nasze serwisy technologiczne. Oznacza to, że tworzone przez nas w przyszłości testy i artykuły będą publikowane tylko w domenie Komputerswiat.pl. Na PCLab.pl nie pojawią się już nowe publikacje”.

Z oświadczenia, pod którym podpisała się redakcja serwisu, dowiadujemy się, że zespół nadal planuje tworzyć artykuły, acz pojawią się one już na łamach Komputerswiat.pl (od tego samego wydawcy). Niedawny redaktor naczelny PCLaba, Arkadiusz Świostek, zostanie teraz szefem Laboratorium Testowego i zastępcą redaktora naczelnego Komputerswiat.pl. Co więcej – już wkrótce możemy się spodziewać integracji obu fanpage’y.

[Ważne] Zmiany w PCLab.pl Od dziś testy, nowości, artykuły analityczne dotyczące sprzętu komputerowego znajdziecie w…

Opublikowany przez PCLab.pl Niedziela, 28 czerwca 2020

Zapewniono, że forum dyskusyjne będzie trwać dalej, co więcej: otrzyma ono aktualizację.

– To decyzja strategiczna, która wpisuje się w wizję towarzyszącą nam od wielu lat. Wizję największego serwisu technologicznego, najprężniejszej redakcji, najlepszych jakościowo treści i najbardziej rozpoznawalnego technologicznego brandu mediowego. Koncentrujemy nasze siły na realizacji tej wizji wokół marki Komputer Świat.

– zapewnił na łamach Wirtualnych Mediów Paweł Paczuski, dyrektor segmentu technologicznego Ringier Axel Springer Polska.

– Połączenie PCLab.pl z Komputerswiat.pl to ostatni krok w procesie, który w redakcjach technologicznych RASP trwał ostatnich kilka lat. Najpierw połączyliśmy redakcje Komputer Świat online i print, potem – gdy do portfolio doszły serwisy technologiczne Onetu – stworzyliśmy jeden zespół tworzący treści na potrzeby wszystkich marek. Teraz, gdy rynek dojrzał do takiej konsolidacji, my wychodzimy mu naprzeciw.

– dodaje Rafał Kamiński, redaktor naczelny “Komputer Świata”.