Projektowanie gier komputerowych (moduł na kierunku Informatyka i Ekonometria)

Jeżeli rola gracza przestała Ci wystarczać, w grach komputerowych zauważasz potencjał społeczny, kulturowy oraz rynkowy, zawsze marzyłeś o przełożeniu swoich zainteresowań na pracę, a poza tym nie brakuje Ci kreatywności, to jest duża szansa, że ten moduł okaże się Twoim edukacyjnym strzałem w dziesiątkę.

Moduł ten kręci się wokół dwóch pytań. Po pierwsze: dlaczego ludzie grają w gry. Co one nam dają – jakich emocji dostarczają i jak mogą nam pomóc? Po drugie: jak projektować rozgrywkę, która daje graczom to, czego chcemy. Będziemy tu zgłębiać psychologię graczy, analizować przykładowe gry, szukać cech wspólnych, omawiać branżowe sukcesy i porażki. Naszym celem będzie nauczyć się projektować takie gry, które udowodnią, że nasze medium zasługuje na równe traktowanie z kinem, książkami, telewizją, czy radiem.