Projektowanie gier i komiksów

Projektowanie gier i komiksów funkcjonuje w ramach Pracowni projektowania książki i publikacji cyfrowych prof. Macieja Buszewicza. Zajęcia prowadzi dr Daniel Mizieliński.

Zajęcia z gier funkcjonują na Wydziale Grafiki od 2012 roku. Na początku działaliśmy pod nazwą „gry i strony”, ale z czasem strony i aplikacje udało się usamodzielnić, a gry stały się podstawowym i jedynym tematem semestralnych zadań. Pierwsze lata tej monotematyczności dały mi dużo satysfakcji. W tym czasie opracowaliście wiele konceptów gier ale powstały również projekty (głównie dyplomy), które jedynie wykorzystywały nabyte przy projektowaniu gier umiejętności. W większości wypadków to właśnie te rozwiązania dawały najciekawsze efekty.

Wydaje mi się, że w okresie, w którym co semestr pracowaliśmy nad czymś innym (gry, strony, aplikacje) udało się zbudować zestaw wszechstronnych narzędzi, dzięki któremu macie większą swobodę działania. To skakanie pomiędzy dyscyplinami praktykuję we własnej pracy ponieważ uwielbiam wykorzystywać mechanikę gier w książkach, a w grach (swojego czasu i stronach) stosować typowe dla książek obrazkowych metody na narrację i budowanie świata.

Pomyślałem, że komiks będzie nie tylko świetnym dopełnieniem dotychczasowego programu ale jako niezależna część pracowni pomoże zbudować zespoły osób posiadających różne i uzupełniające się wzajemnie zestawy umiejętności.

Dlatego zapraszam cię niezależnie od faktu czy chcesz robić same gry, wyłącznie komiksy czy może jedno i drugie. Dodatkową zachętą niech będzie fakt, że oprócz wiedzy na każdych zajęciach będzie nam towarzyszyć Nintendo Switch i sterta komiksów. Więc nawet jak nie masz akurat nic swojego do pokazania (albo nie jesteś zapisana/zapisany do pracowni) przyjdź posłuchać co zrobili inni albo odpręż się z padem lub komiksem w ręku.