Już wkrótce nowe odcinki „Hall of Fame” i „Polski w grze”

Tym razem prześwietlimy kariery projektanta walk wiedźmińskiej trylogii, kompozytora Lwa Leona, naczelnego „Gamblera”, naczelnej „Secret Service’u” oraz telewizyjnego bożyszcze.

Kolejny sezon „Polski w grze” wystartował z przytupem. Nowy prowadzący (Jakub Marszałkowski) wypytał prawnika Michała Pękałę o prawny status treści generowanych przez AI, z Janem Grochowskim (Black Eye Games) porozmawiał zaś o tzw. ognoing games. Niżej podpisany przeprowadził z kolei wywiad z Krzysztofem Kostowskim (prezesem grupy PlayWay) oraz audycję z udziałem autorów raportu „The Game Industry of Poland 2023”… A na tym bynajmniej nie koniec, kolejny odcinek usłyszycie na SoundCloudzie, Spotify’u i Apple Podcasts już wkrótce!

Miło nam także poinformować, że niebawem ukażą się kolejne odsłony „Hall of Fame”, a więc naszego cyklu wywiadów ze szczególnie zasłużonymi dla branży twórcami i twórczyniami. Tym razem w naszym studiu pojawili się:

  • Aleksy Uchański
    Były redaktor naczelny pism „Gambler”, „Komputer Świat Gry” i „Play”, później m.in. prezes Movie Games i członek rady nadzorczej PlayWaya, a także wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej i Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Od niedawna związany z Rejected Games.
  • Tadeusz Zieliński
    Współprowadzący „Faux Paux” w Polsat Games, wcześniej m.in. dziennikarz „Gamblera” i telewizji Hyper. Pracował w CD Projekcie Red, Riot Games, Kinguinie i Flying Wild Hog (przy niedawnym Evil Weście), do niedawna był zaś jedną z kluczowych osób w Red Square Games (Slavic Punk).
  • Maciej Szcześnik
    Projektant walk w każdym z trzech dotychczasowych Wiedźminów; ponadto Szcześnik ma w portfolio projekty 11 bit studios, Sleepwalker Games Think Hard Games i Vinci Games. W latach 2013-2021 sprawował funkcję wicerektora Warszawskiej Szkoły Filmowej. Współautor programu pionierskiego kierunku „tworzenie gier wideo” oraz Liceum Kreacji Gier Wideo.
  • Aleksandra Cwalina
    Redaktorka naczelna „Secret Service” i „Clicka!”, autorka „Pixela”, tłumaczka, która ma na koncie prace nad „Gothikiem 2”, „Warcraftem III” czy „Neverwinter Nights” i była prezeska Detalion Games, studia, które próbowało wskrzesić markę Schizm. Z wykształcenia: doktor medycyny.
  • Adam Skorupa
    Kompozytor i sound designer. Z branżą związany od czasu demosconowych eksperymentów. W jego dorobku znajdziemy kompozycje do Lewa Leona, Clasha, Painkillera, Call of Juarez, War Mongrels, dwóch pierwszych Wiedźminów czy Shadow Warriora 3. Muzyk trance’owego Aural Planet, autor ilustracji muzycznych do audiobooków Andrzeja Sapkowskiego, a także utworów dla Polsat Games, TVP i Al-Dżaziry.

Nowe materiały Fundacji Indie Games Polska powstają we współpracy z partnerami: Totalizatorem Sportowym, Fundacją ARP, State of Poland oraz Fundacją PFR.